|
|
کدخبر: ۱۸۵۲۰۹

در مراسم روز پزشک و داروساز که به میزبانی سازمان نظام پزشکی در سالن همایش های برج میلاد برگزار شد، از افسانه حسامی فر، اولین بانوی پزشک ایرانی که اخیرا موفق به فتح قله اورست شده است، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

به گزارش دوشنبه های دارویی ، افسانه حسامی فر در حاشیه این مراسم گفت: سلامت، یکی از بزرگترین نعمت های خداست که همه ما باید از آن مراقبت کنیم. حفظ این موهبت و لطف خداوند، در دنیای ماشینی امروز که ما تحت فشار انواع عوامل مختل کننده سلامت از قبیل استرس ها، کم تحرکی و تغذیه فست فودی هستیم، نیاز به برنامه ریزی و دقت نظر دارد و به این جهت همه مردم باید اصلاح سبک زندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

وی اضافه کرد: پزشکان و داروسازان نقش بسزایی در این میان دارند و می توانند با هوشمندی و همدلی که همواره با مردم داشته اند، مسیر روشنی را برای اصلاح سبک زندگی مردم پیش روی آن ها قرار دهند.

حسامی فر تاکید کرد: پزشکان و داروسازان علاوه بر اینکه در فرآیند درمانی، ایفای نقش می کنند که در جای خود شایسته و ارزنده است ولی نقش اساسی آن ها، در مباحث پیشگیری است که می تواند موجب تحول عظیم در زمینه بهداشت و سلامت مردم شود.

11

حسامی فر در رابطه با وضعیت خودش تصریح کرد: من متود ۱۳۵۵ و ساکن بجنورد هستم و کوه نوردی را از سال ۱۳۷۶ به صورت تفریحی شروع کرده ام اما از حدود ۸ سال پیش، کوه نوردی را جدی تر دنبال کردم. صعودهای داخلی من در فصل ها و شرایط و جبهه های مختلف بود تا بتوانم شرایط کوهستان را کاملا درک کنم و چالش های آن را بشناسم و بتوانم از پس آنها بر بیایم. بنابراین علی رغم اینکه کوه نوردی ورزشی همگانی، دسته جمعی و گروهیست، به صورت انفرادی در چند سال اخیر به قله های سبلان، دماوند، علم کوه و دیگر قله ها صعود کردم و تلاش کردم توامندی هایم را بصورت انفرادی برای حضور در ارتفاعات بالاتر و تحمل شرایط سخت تر بالا ببرم.

وی افزود: با توجه به این‌که هدفم، صعود به ارتفاعات بالا که معمولا زیر پوشش سنگین برف و یخ است، سعی کردم با حضور در این شرایط و در این مناطق با برف و یخ آشنایی و انس بیشتری داشته باشم و تجربیات فنی‌ام را ارتقا داده باشم.

این بانوی پزشک و کوهنورد ادامه داد: در یک‌سال اخیر و از پاییز سال گذشته، به سمت اولین قله هشت هزاری به نام قله ماناسلو قدم برداشتم که هشتمین قله بلند جهان است و تجربه بسیار خوبی برای من بود. سپس به اورست فکر کردم و توانستم در بهار امسال، بر فراز قله اورست به‌عنوان چهارمین بانوی ایرانی بایستم.

وی افزود: البته قله K2 یک قله بسیار فنی و جزء یکی از قلل 8 هزاری دنیاست و به سخت‌ترین کوه دنیا معروف است؛ ازاین‌رو نیاز داشتم که از نظر روحی و از نظر جسمی در حدی باشم که بتوانم به آن فکر کنم. خدا را شاکر هستم که توانستم به‌عنوان اولین بانوی کوهنورد ایرانی، بر فراز قلهK2 بایستم که برایم خیلی خوشحال‌کننده بود و حس بی‌نظیری داشت.

12

حسامی فر ادامه داد: این‌که یک پزشک هستم سبب شد احساس امنیت بیشتری برای خود و اطرافیان در کوهستان ایجاد کنم و از این بابت خیلی خوشحالم. در همین برنامه اخیری که برای فتح قله K2 بودم، روزی نبود که یک مراجعه پزشکی به دلایل مختلف نداشته باشم و اینکه می توانم به دوستان و همراهانم خدمات برسانم، سبب می شد روحیه و نشاط بیشتری برای خودم و اطرافیانم فراهم کنم و همین جا جادارد به همه دانش آموزان کشورم توصیه کنم که مسیر رشد و پیشرفت را به خوبی دنبال کنند و با پشتکار و هوشمندی برای رسیدن به آرزوهایشان تلاش کنند.

 

 

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار