|
|
کدخبر: ۱۹۰۴۳

اعضای زن شورای مشورتی عربستان که وظیفه مشاوره دادن به شاه این کشور را دارد، به وی پیشنهاد داده اند تا به زنان عربستانی اجازه دهد تا رانندگی کنند.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم؛ مساله رانندگی زنان به یکی از بحثهای جنجالی در عربستان تبدیل شده و عبدالله شاه این کشور با این مساله مخالف است.

این شورا که نزدیک ترین نهاد به پارلمان عربستان به شمار می رود اعضای آن توسط ملک عبدالله تعیین می شوند ولی هیچ نقشی در قانونگذاری نداشته و تنها نقش مشورتی دارند.

سعودی های محافظه کار بر این باورند که اجازه دادن به زنان برای رانندگی اخلاق عمومی جامعه عربستان را تهدید خواهد کرد ولی این مساله درخواست مهم بسیاری از زنانی است که برای کارهای روزمره خود مجبورند رانندگان شخصی گران قیمتی را به خدمت بگیرند.

هیچ قانون مشخصی در عربستان وجود ندارد که رانندگی زنان را منع کند ولی زنان قادر به دریافت گواهی نامه رانندگی نیستند. حنان الاحمدی یکی از اعضای زن این شورا که توسط عبدالله شاه عربستان انتخاب شده است در این باره تاکید کرد، مساله اجازه دادن به زنان برای رانندگی در جریان مذاکرات روز گذشته در خصوص عملکرد وزارت حمل و نقل عربستان مورد بررسی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد، در این نشست اعضای مرد و زن شورا در خصوص موانع موجود برای حمل و نقل زنان و راهکارهای برطرف کردن این موانع صحبت کردند. سپس یکی از همکاران زن ما در این شورا ایستاد و به کمیته حمل و نقل شورا پیشنهاد داد تا به وزارت حمل و نقل عربستان توصیه کند تا مقدمات لازم برای رانندگی زنان را فراهم کند.

وی افزود، کسی در مخالفت با این پیشنهاد صدای خود را بالا نبرد و یا اعتراض نکرد. من فکر می کنم وی پس از ارائه این پیشنهاد یادداشت هایی در حمایت از این طرح دریافت کرده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار