|
|
کدخبر: ۱۹۸۴

جواد شمقدری گفت: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با سعید منتظرالمهدی به عنوان نماینده نیروی انتظامی ۴۸ ساعت بازگشایی خانه سینما به تعویق افتاد که قرار است در این مدت دو طرف اختلافات خود را برطرف کنند.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، ظهر امروز نشست خبری تشریح آخرین وضعیت بازگشایی خانه سینما با حضور اهالی رسانه در دستور کار جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی و معاون وزیر ارشاد برگزار شد.

در این نشست جواد شمقدری با ابراز تأسف بابت اتفاقات صبح امروز و تجمع در مقابل خانه سینما گفت: ‌ طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با سعید منتظرالمهدی به عنوان نماینده نیروی انتظامی ۴۸ ساعت بازگشایی خانه سینما به تعویق افتاد که قرار است در این مدت دو طرف اختلافات خود را برطرف کنند.

وی افزود: در این ۴۸ ساعت دوستان فرصت دارند مطالبات و نقطه‌نظرات خود را ارائه دهند و با هیئت مدیره جدید به گفت‌وگو بنشینند که البته اعضای هیئت نظارت بر بازگشایی خانه سینما نیز در این گفت‌وگوها حضور خواهند داشت.

شمقدری خاطرنشان کرد: ‌ البته اگر لازم باشد از طرف دوستان نیروی انتظامی و نمایندگان خانه سینما نیز نفراتی در این جلسات حضور خواهند داشت تا به شکل منطقی اعضای هیئت مدیره خانه سینما در ساختمان خانه سینما مستقر شود.

رئیس سازمان سینمایی تأکید کرد: ما فکر می‌کنیم تجمع امروز هیچ ضرورتی نداشت البته اعتقاد داریم که معترضین این حق برایشان محفوظ است که به مراجع قضایی مراجعه کنند و اگر احساس می‌کنند حقی از آنها ضایع شده قانونی نظراتشان را پی‌گیری کنند اما خیلی متأسف شدم به جای طی این روند تجمعی برگزار شد که به جای آن پرخاشگری صورت گرفت و دوستان پرخاشگری کردند در حالی که اعتقاد داریم این پرخاشگری‌ها به هیچ وجه برای سینمای ایران که داعیه بین‌المللی دارد، خوب نیست.

در ادامه نشست خبری جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در پاسخ به سؤالی که دیوان عدالت اداری حکم انحلال خانه سینما را نقض کرده است و چرا اصرار به تعطیلی خانه سینما دارید، گفت: تعطیلی دائم به معنی انحلال است چرا که رأی دیوان عدالت اداری حکم می‌کند که بازگشایی خانه سینما با نظر مرکز نظارت بر مراکز فرهنگی است اما حکم تعطیلی دائم که به معنای انحلال خانه سینما باشد قطعی است.

وی افزود: به هر حال تعطیلی دائم قطعی است و خانه سیما در تاریخ ۹۱.۵. ۲۴ وارد تعطیلی دائم و یا انحلال شده است.

شمقدری همچنین در پاسخ به این سؤال که با وجود انحلال خانه سینما چرا مدیران سازمان سینمایی در مصاحبه‌های خود همچنان از عنوان هیئت مدیره خانه سینما استفاده می‌کنند، گفت: ‌ بنده به شخصه در تمامی مصاحبه‌ها و گفت‌وگوهایم از عنوان هیئت مدیره سابق و یا آخرین هیئت مدیره استفاده کرده‌ام اما به طور کلی برای اینکه نمی‌خواهیم کسی ناراحت شود و همچنین به دلیل اینکه نمی‌خواستیم از همه حقوق قانونی خود استفاده کنیم از عنوان هیئت مدیره در نامه آخر استفاده کردیم.

رئیس سازمان سینمایی خاطرنشان کرد: ‌ در نامه ۸ بندی که از واژه هیئت مدیره استفاده شده بنا بود دو طرف از یکسری مواضع خود عبور کنیم و در راستای همدلی گام برداریم که ابتدا قرار بود نامه را به نام افراد بزنیم که مخالفت کردند، بعد قرار شد نامه را تحت عنوان هیئت مدیره سابق بزنیم که باز هم مورد اعتراض قرار گرفت و در نهایت قرار شد از عنوان هیئت مدیره خانه سینما استفاده کنیم.

وی تأکید کرد: به هر حال در صلح حدیبیه نیز یک اتفاقاتی رخ داد و ما به درخواست رئیس جمهور از مواضع خود کوتاه آمدیم و خواستیم در نامه عبارتی را استفاده کنیم که دوستان علاقه داشتند.

شمقدری همچنین در ادامه این نشست در خصوص برگزاری مجمع عمومی ۱۹ تیر و اینکه صنوف خانه سینما نیز قانونی هستند و آیا ۱۴ صنف قانون شده از طرف ارشاد صنوف جدیدی هستند و یا از بین همان صنوف قدیمی قانونی شدند، گفت: مجمع عمومی ۱۹ تیر متعلق به صنوفی بود که مراحل قانونی را طی کرده بودند ۱۴ صنف قانونی هستند در نهایت قرار شد در مجمع عمومی ۱۹ تیر ۱۰ صنف حضور پیدا کنند و براساس قانون یک پنجم اعضای یک اتحادیه می‌توانند مجمع عمومی را برگزار کنند و یک پنجم ۳۰ صنف، ۶ صنف می‌شوند در حالی که در مجمع عمومی ۱۰ صنف حضور داشتند.

رئیس سازمان سینمایی ادامه داد: به هر حال مجمع عمومی ۱۹ تیر نقص‌هایی در برگزاری آن وجود داشت اما این نقص‌ها باعثابطال آن مجمع نیست.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار