|
|
کدخبر: ۲۵۶۶۴

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: کمتر فرصتی را برای مطالعه کتاب دارم ولی عموما چند کتاب را در کیفم برای مطالعه قرار می دهم و هر زمانی که فرصت کنم آنها را می خوانم. چندی پیش کتابی از زندگینامه سیدحسین نصر را مطالعه کردم.

به گزارشامید، علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در گفت وگو با فارس، درباره میزان مطالعه خود عنوان کرد: ما همیشه در حال مطالعه هستیم که در سه بخش صورت می گیرد. بخشی از آن کارتابل هایی است که در این کارتابل ها از گزارش های فنی تا مسائل روزمره هست. بخشی از آن هم مربوط به مطالبی است که دانشجویان دکترا عرضه می کنند. در گذشته اساتید راهنما به دانشجویان مطالبی را آموزش می دادند ولی در حال حاضر دانشجویان برای اساتید مطالب آموزشی را می آورند. یکسری از مطالعاتم هم به روزنامه ها و سایت ها باز می گردد.

وی درباره مطالعه کتاب هم گفت: کمتر فرصتی را برای مطالعه کتاب دارم ولی عموما چند کتاب را در کیفم برای مطالعه قرار می دهم و هر زمانی که فرصت کنم آنها را می خوانم. چندی پیش کتابی از زندگینامه سیدحسین نصر را مطالعه کردم و کتاب دیگری هم که در حال حاضر در دست دارم مروری بر نظرات فلاسفه جهان است.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره مطالعه کتاب های ادبیات و شعر هم عنوان کرد: برای کتاب های داستانی و رمان که فرصتی ندارم و کتاب های شعر هم نمی خوانم اما اگر کسی برایم شعر بخواند دوست دارم اما خودم چنین فرصتی ندارم.

صالحی درباره تالیف خاطرات خود از ایام فعالیت های خود تصریح کرد: از طرف چهره های ماندگار صحبت هایی شده است تا خاطراتم را بیان کرده و به صورت کتاب هایی عرضه شود. این خاطرات فقط به دوران تصدی وزارت امور خارجه بر نمی گردد.

صالحی که پیش از این در دولت دهم به عنوان وزیر خارجه فعالیت می کرد، در دولت یازدهم با حکم حسن روحانی رئیس جمهور به سمت معاونت رئیس جمهور و ریاست سازمان انرژی اتمی منصوب شده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار