|
|
کدخبر: ۳۸۰

رئیس سازمان زندان‌ها از اعطای مرخصی ویژه به هزاران نفر از زندانیان واجد شرایط به مناسبت ماه رمضان خبر داد.

به گزارشامیدنیوزبه نقل از فارس، غلامحسین اسماعیلی اظهار داشت: ما علاوه بر آئین نامه مرخصی‌ها در ایام خاص همچون عید نوروز، ماه رمضان و ماه محرم به صورت ویژه از رئیس قوه قضائیه اذن مرخصی می‌گیریم.

وی افزود: در سال‌های گذشته همزمان با آغاز ماه رمضان و ایام لیالی قدر و با هدف حضور زندانیان در مساجد و تکایا پیشنهادی را در قالب درخواست مرخصی تقدیم رئیس دستگاه قضایی کردیم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به مدت زمان‌مرخصی‌ها گفت: معمولا زمان مرخصی‌ها یک ماهه نیست بلکه این زمان تنها معطوف به شب‌های قدر می‌شود.

اسماعیلی تأکید کرد: ما در زندان‌ها برنامه‌های ویژه‌ای را برای ماه رمضان تدارک دیده‌ایم اما ترجیح می‌دهیم که زندانیان شب‌های قدر را همراه با خانواده در مساجد سطح شهر بگذرانند و حداقل دو شب، روزه خود را در کنار خانواده افطار کنند.

وی تصریح کرد: این مرخصی تنها شامل حال کسانی می‌شود که در ماه‌های دیگر سال می‌توانند از مرخصی عادی استفاده کنند و به نوعی ضوابط و قوانین زندان را رعایت کرده و واجد شرایط هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در پایان خاطرنشان کرد: ما اوایل ماه مارک رمضان پیشنهاد خود را برای آزادی هزاران نفر از زندانیان واجد شرایط تقدیم رئیس قوه قضائیه می‌کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار