|
|
کدخبر: ۴۷۳۴۸

مدیر عامل جدید پست گفت: براساس ماده ۱۴۱ قانون تجارت، این شرکت ورشکسته است ولی قطعا ما وضعیت را می‌توانیم با توجه به نیروهای پرتلاش و کم توقع آن دگرگون سازیم.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل سابق و جدید شرکت پست، حسین مهری - مدیرعامل جدید شرکت پست - با اشاره به اینکه به مجموعه‌ای بازگشته‌ام که به آن تعلق داشتم، عنوان کرد: خدمتگزاری یک توفیق است و خداوند را از این جهت شاکرم.

وی شبکه پستی را شبکه ارتباطی بی‌نظیری دانست و گفت: این شبکه به اندازه‌ای اهمیت دارد که پیشرفت تکنولوژی نیز نتوانسته جلوی توسعه آن را بگیرد و امروز شاهدیم اگر اینترنت رشد کرده به همان میزان این شبکه نیز از منظر کیفی و کمی ارتقاء یافته است.

او افزود: یکی از شاخصه‌های توسعه‌یافتگی در دنیا سرانه مرسوله است که در این راستا میانگین این شاخص در کشورهای فراصنعتی ۶۰۰، کشورهای صنعتی ۴۰۰ و کشورهای منطقه ۷۰ مرسوله و متوسط نرخ جهانی نیز حدود ۷۰ مرسوله است.

مدیر عامل پست با اشاره به اینکه باید خود را به نُرم جهانی نزدیک‌تر کنیم، عنوان کرد: توسعه در این بخش با توجه به ماهیت پست موجب سالم‌سازی محیط اداری، کاهش ترافیک، حفظ محیط زیست و نهایتا امنیت جامعه می‌شود.

مهری با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم با تکنولوژی قدیمی در صحنه رقابت بمانیم، یادآور شد: جامعه به هیچ عنوان منتظر ما نمی‌ماند و اگر سرعت لازم را نداشته باشیم وضعیت‌مان قطعا بدتر از این خواهد شد.

*جایگاه سرانه مرسولات در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه*

وی افزود: براساس برنامه چهارم توسعه در حوزه سرانه مرسولات باید به نرخ ۲۱ و طبق برنامه پنجم به ۲۳ می‌رسیدیم اما در حال حاضر سرانه ما از ۱۴ به ۱۰ رسیده است که این به معنای کاهش سرانه مرسوله در کشور ما نیست بلکه مردم کمتر از ما(پست) خدمت می‌گیرند و برای رفع نیازشان از طرق دیگر اقدام می‌کنند.

مدیر عامل شرکت پست همچنین اشاره‌ای به گزارش حسابرسی این شرکت و زیان انباشه چند صد میلیاردی آن داشت و گفت: براساس ماده ۱۴۱ قانون تجارت، این شرکت ورشکسته است ولی قطعا ما وضعیت را می‌توانیم با توجه به نیروهای پرتلاش و کم توقع آن دگرگون سازیم.

*مدیر عامل سابق پست: پستی را تحویل گرفتیم که نگاه‌ها به آن مثبت نبود*

در این مراسم محمدحسن کرباسیان - مدیرعامل سابق پست - نیز با اشاره به اینکه سال ۸۹ پستی را تحویل گرفتم که با بسیاری از مشکلات از جمله بحثخصوصی‌شدن آن مواجه بود اظهار کرد: با توجه به اینکه از سال ۸۴ بحثخصوصی شدن آن مطرح بود، دولت خیلی دیدگاه حمایتی به این مجموعه نداشت و معتقد بود که این شرکت به زودی از بدنه آن جدا می‌شود.

وی با بیان اینکه نمی‌گویم خوب کار کردم ولی با تمامی مشکلات پیش رو توانستیم به نسبت خوب عمل کنیم، عنوان کرد: با وجود تمامی مشکلات از قبیل خروج کارکنان از کلانشهرها طبق تکلیف دولت و مشکلات بودجه‌ای روبرو بودیم، توانستیم فعالیت‌های توسعه‌ای این شرکت را پیگیری کنیم.

کرباسیان با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره این شرکت هر کدام سابقه ۲۰ سال به بالا در زمینه پست دارند، ابراز کرد: با چنین تیمی که گرد هم آوردیم و با کمک از متخصصان دانشگاهی و کارشناسان این حوزه توانستیم برنامه‌ توسعه‌ای این شرکت و نقشه راه را نیز تدوین کنیم.

او اشاره‌ای به کمک‌های مالی دولت به این مجموعه داشت و گفت: کل حمایت‌های دولت نزدیک به یک چهلم بودجه وزارتخانه می‌شود به گونه‌ای که مجموعا ۱۰ میلیارد از بودجه ۴۰۰ میلیاردی آن به پست داده می‌شود و از این جهت باید روی برنامه‌های درآمدزایی خود به شکل مستقل بیشتر برنامه‌ریزی می‌کردیم.

مدیر عامل سابق پست افزود: پست ماه گذشته درآمد ۴۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی داشت که اگر روی همین نقطه برای ماه‌های آتی فیکس شویم و میزان تورم و حقوق و مزایا در کشور تغییری نکند، می‌توانیم از وضعیتی که تا حال حاضر بر این مجموعه حاکم بوده، خارج شویم.

کرباسیاندر پایان اشاره‌ای به یکی از سرویس‌های پست داشت و گفت: در حال حاضر ایمیل پست مشغول خدمات‌دهی است و تاکنون ۱۵۰ هزار اکانت واگذار کرده است و به تازگی هم سازمان وظیفه عمومی یک میلیون تقاضا برای مشمولان خود داشته که نشان از محبوبیت این سرویس دارد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار