|
|
کدخبر: ۴۷۸۹۷

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم تشکیل کمیته‌های مشورتی از سوی تشکل‌های کارفرمایی تاکید کرد و گفت: این کمیته‌ها باید در تدوین برنامه‌ها و به ویژه در سیاست‌های اشتغال به دولت مشورت بدهند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، کار و رفاه اجتماعی، علی ربیعی در دیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن‌های صنفی کارفرمایی با اشاره به اینکه جایگاه قانونی کانون‌ها و تشکل‌های کارفرمایی به خود آنها تعلق دارد، گفت: هیچ‌کس جرأت اینکه در تشکل‌ها دست ببرد، ندارد.

وی با ابراز تمایل برای همکاری با تشکل‌های کارفرمایی تآکید کرد: این تشکل‌ها بازوی ما در انجام فعالیت‌ها هستند و ما با اتکای آنها حرکت می‌کنیم و من معتقدم تصمیم‌سازی و کار کارشناسی باید از طریق گفتمان شرکای اجتماعی و بخش خصوصی انجام پذیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم تشکیل کمیته‌های مشورتی از سوی تشکل‌های کارفرمایی تأکید کرد و گفت: این کمیته‌ها باید در تدوین برنامه‌ها و به ویژه در سیاست‌های اشتغال به دولت مشورت بدهند.

ربیعی با تأکید بر تقویت گفت‌وگوهای کارفرمایی در دولت تدبیر و امید تصریح کرد: تقویم کاری جامعه کارفرمایی با اولویت‌بندی مسائل و مشکلات برای مشارکت در مراجع تصمیم سازی باید تدوین شود چرا که باید با برنامه دقیقتری در جهت تحقق اهداف توسعه ملی و از جمله سیاست‌های مربوط به توسعه اشتغال حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه تشکل‌های کارفرمایی را بازوی خود می‌دانم، خواستار برطرف کردن مشکلات تشکل‌ها شد و تصریح کرد: شما باید کمیته‌های خود را فعال کنید، برای اعضای انجمن صنفی خود برنامه آموزشی بگذارید و مطالعاتتان را در زمینه کاری خود افزایش دهید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه می‌خواهم رابطه تشکل‌ها با سیاست‌های اشتغال را برقرار کنم، خاطرنشان کرد: باید ظرفیت‌ها و قابلیت ها را به فعلیت برسانیم.

ربیعی اعلام کرد: برنامه‌ای را در وزارتخانه دنبال می‌کنیم که سیاست‌هایاشتغالرا با نیروهای شاغل متخصص پیش ببریم؛ به عنوان مثال برای توسعه هتلداری در ایران از نظرات و تجربیات یک هتل‌دار استفاده کنیم نه اینکه فقط به سطح کارشناسی در وزارتخانه اتکا داشته باشیم.

وی از طایی معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال خواست افرادی را برای تدوین سیاست‌های اشتغال معرفی کند و در ادامه از اعضای تشکل‌های کارفرمایی نیز خواست تا گفت‌وگوهای درون گروهی خود را بیشتر و قوی‌تر دنبال کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خطاب به اعضای هیئت مدیره انجمن های صنفی کارفرمایان گفت: شما باید توان کارشناسی خود را قوی کنید تا ما هم در کنار شما رشد کنیم و با هم بتوانیم کارها را به درستی پیش ببریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی یادآور شد: ارزش گذاری برای ایجاد کار باید از کودکی آغاز شود و در این زمینه نهادهای مدنی و NGO ها نیز باید فعال باشند.

وی پیشنهاد داد: لیستی از کارهایی که باید صورت پذیرد تهیه و در جلسه دیگر مطرح گردد و ایده ها و طرح ها با توجه به ظرفیت و امکانات با رویکرد قابلیت اجرایی مطرح شود.

اعضای هیات مدیره کانون عالی انجمن های صنفی کارفرمایی در این دیدار ضمن ارائه گزارشی به طرح مشکلات صنفی خود پرداختند.

اعضای هیأت مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی خواستار احیای مجدد شورای عالی تامین اجتماعی شدند و در عین حال اعلام کردند که نقش کانون عالی در تامین اجتماعی قوی تر شود تا مشکلات حل شود.

لازم به ذکر است اعضای هیأت مدیره کانون عالی کارفرمایان از علی ربیعی خواستند تا ترتیبی اتخاذ شود تا نماینده کانون در تمامی جلسات حضور داشته باشند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار