|
|
کدخبر: ۴۸۴۵۹

نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق گفت: نخستین هیئت عزاداری رسمی ایرانیان از امسال با نام هیئت امام رضا(ع) در کربلا به ثبت رسید و تمام ایرانیان در قالب این هیئت در حرم امام حسین(ع) روبه‌روی ضریح مطهر عزاداری می‌کنند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، حجت‌الاسلام والمسلین رضا اسکندری به کربلا خاطرنشان کرد: تمام کارهای فرهنگی و معنوی زائران ایرانی از زمان خروج از ایران تا مدت حضور در شهرهای زیارتی عراق را مدیریت و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

وی ادامه داد: اگر چه برنامه‌های عزاداری مختلفی را تا کنون به صورت پراکنده برگزار می‌کردیم اما ایرانی‌ها هیئت رسمی عزاداری که مجوز ورود به حرم اباعبدالله را داشته باشند، نداشتند و امکان عزاداری به صورت رسمی برای ایرانیان به همراه مداحی فراهم نبود.

اسکندری با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار هیئت رسمی عزاداری ایرانیان با نام امام رضا(ع) در عتبه امام حسین(ع) به ثبت رسیده است، افزود: از این پس تمام زوار ایرانی و ایرانیان مقیم کربلا می‌توانند در ایام‌ خاص با مداحی به زبان فارسی در کنار سایر دسته‌های عزاداری عرب در کنار حرم امام حسین(ع) به عزاداری بپردازند.

وی در مورد دلیل نامگذاری امام هشتم روی این هیئت عزاداری اظهار داشت: از آنجایی که حرم امام رضا(ع) در ایران قرار گرفته و در عین حال شیعیانعراقارادت خاصی به این امام دارند، این نام را انتخاب کردیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار