|
|
کدخبر: ۴۹۳۷۷

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با بیان اینکه صادرات برق به عراق به تدریج افزایش می‌یابد، گفت: عراق به ایران از بابت واردات برق بدهی ندارد.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، هوشنگ فلاحتیان در پاسخ به این سوال که آیا عراق بدهی های خود از بابت وارداتبرقاز ایران را پرداخت کرده است، افزود: خوشبختانه مشکل مالی جدی در ارتباط با بهای صادرات برق به کشورهای همسایه نداریم و این موضوع یک روال عادی و طبیعی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: مشکلی از بابت بدهی عراق به ایران از بابت واردات برق نیست و این کشور بدهی خاصی به ایران ندارد.

فلاحتیان با بیان اینکه ایران با درخواست افزایش ۵۰۰ مگاواتی برق وارداتی ایران به این کشور موافقت کرده است، گفت: ایران موافقت ضمنی خود را با این درخواست اعلام کرده است و قرار بر این است که ایران در فصل زمستان که مازاد برق دارد به این کشور برق صادر کند.

فلاحتیان با اشاره به اینکه در فصل تابستان به دلیل افزایش مصرف برق صادرات برق به حداقل می رسد خاطر نشان کرد: افزایش صادرات برق به عراق به تدریج صورت می‌گیرد.

پیش‌تر فلاحتیان در گفت‌وگو با فارس اعلام کرده بود که عراق هنوز هم از بابت صادرات برق در سال های گذشته به ایران بدهکار است.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی افزود: صادرات برق ایران در قالب پروتکل‌ها و قراردادهایی است که فی‌مابین ایران و کشورهای همسایه وجود دارد بنابراین بحثمبادله برق، صادرات و واردات برق بر اساس قراردادهای منعقد شده صورت می‌گیرد.

فلاحتیان ادامه داد: این مبادلات در حال حاضر ۱۱ میلیارد کیلووات ساعت است که بخش عمده ای از مبادلات وقتی گفته می‌شود ۱۱ میلیارد کیلووات ساعت مربوط به صادرات است و حدود ۳ تا ۴ میلیارد کیلووات ساعت واردات برق است که عمدتاً از کشور ترکمنستان است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار