|
|
کدخبر: ۵۳۹۴۶

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: آمار مصدومان باران اسیدی در خوزستان به خصوص در اهواز همچنان رو به افزایش است و در ۲۴ ساعت گذشته نیز نزدیک به هزار نفر با تنگی نفس به بیمارستان‌ها مراجعه کرده‌اند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، ساسان موگهی افزود: علاوه بر ۲۵۰۰ نفری که تا ظهر دیروز و بعد از بارندگی روز دوشنبه در اهواز با علایم تنگی نفس به بیمارستانهای استان خوزستان مراجعه کردند، ۹۴۲ نفر دیگر نیز طی ۲۴ ساعت گذشته با علایم تنگی نفس به بیمارستانها مراجعه کردند که از این تعداد ۶۹ نفر هنوز بستری هستند.

وی گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته، ۷۴۰ نفر فقط به بیمارستانهای اهواز به خصوص بیمارستان امام خمینی(ره) با علایم تنگی نفس مراجعه کردند که ۵۷ نفر آ‌نها بستری شدند و در مجموع هم اکنون ۵۹ بیمار بستری در بیمارستانهای اهواز با این علایم حضور دارند، حدود ۱۰ بیمار نیز در بیمارستانهای سایر شهرها بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهنوز ادامه داد: مسئله مهم در مورد این عارضه این است که حتی بعد ازباران اسیدیاول که در اواسط آبان رخ داد تا باران روز دوشنبه گذشته و حتی بعد از آن به طور مستمر شاهد مراجعه مردم با علایم تنگی نفس هستیم و مراجعات مردم با این عوارض قطع نشده است گر چه تعداد آن در برخی روزها کاهش یافته است.

موگهی گفت: علاوه بر افرادی که به بیمارستانهای دانشگاهی با علایم تنگی نفس مراجعه می‌کنند و به صورت سرپایی درمان می‌شوند یا بستری می‌شوند و به نوعی نام آنها در سیستم ثبت می‌شود، عده زیادی هستند که با وجود ناراحتی ناشی از عوارض باران اسیدی به مراکز درمانی مراجعه نمی‌کنند، یا بعد از مراجعه و مشاهده شلوغی بیمارستان بر می‌گردند یا به مطبها مراجعه می‌کنند که آمار آنها در جایی ثبت نمی شود.

وی ادامه داد: بر این اساس آمار مصدومان باران اسیدی بسیار بیش از آمار اعلام شده است و حتی بسیاری از خود ما و کارکنان بیمارستانی نیز به صورت خفیف علایم تنگی نفس را در مواقعی از شبانه روز احساس می کنیم.

وی گفت: با وجود این، هنوز معلوم نیست علت بروز این این عارضه دقیقاً کدام ماده آلاینده موجود در هواست اما سازمان محیط زیست نیز دقیقاً عامل و منشأء آلودگی را اعلام نکرده است.

وی اضافه کرد: مصدومان ناشی از باران اسیدی همه گروههای سنی از کودکان تا افراد سالمند را شامل می‌شود و به خصوص افرادی که دچار نقص سیستم ایمنی بدن هستند بیشتر در معرض خطر قرار دارند. با این وجود بیمارستانهای استان خوزستان برای خدمت رسانی به مردم در این زمینه در حالت آماده باش هستند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار