|
|
کدخبر: ۵۶۲۱۳

وزیر بهداشت می‌گوید: استفاده از واژه «باران اسیدی» در اهواز از حادثه ۶۰ سال پیش در انگلیس الگوبرداری شده است، هنوز عامل اصلی آلاینده کشف نشده است اما هر کس از ظن خود این حادثه را به صورت غیر علمی تفسیر می‌کند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، سید حسن قاضی زاده هاشمی گفت: آنچه در مورد حادثه تنگی نفس و افزایش مراجعات مردم به مراکز درمانی بعد از بارش باران در اهواز طی روزهای گذشته می‌دانیم همان است که مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرده‌اند و در رسانه‌ها نیز منتشر شده است.

وی گفت: هنوز عامل و آلاینده اصلی که موجب این پدیده شده است، مشخص نشده است اما ظاهراً ساکن بودن هوا و آلاینده های موجود در فضا و ترکیب شدن آن با باران این مشکل را ایجاد کرده است.

وزیر بهداشتافزود: به نظر می‌رسد، الهام گرفتن از اتفاقی که ۶۰ سال پیش در انگلیس مشابه این حادثه رخ داد باعثشد که این پدیده به باران اسیدی معروف شود ولی این عناوین چیزهایی نیست که به راحتی بتوانیم از نظر علمی آن را ثابت کنیم و سریع درباره آن نتیجه گیری کنیم.

هاشمی گفت: ‌ مسئولان سازمان محیط زیست، دارند روی این مسئله مطالعه می کنند، مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز نیز علاوه بر درمان بیماران و مراجعه کنندگان در زمینه تشخیص علت و عامل این پدیده با سازمان محیط زیست همکاری دارند اما هنوز علت آن مشخص نشده است.

وی افزود: اینکه برخی بدون داشتن اطلاعات کافی، ظن و گمانهایی مبنی بر نقش داشتن عوامل خارجی در بروز این پدیده اظهار می‌کنند همیشه وجود دارد، از زمانی که من بچه بودم نیز این نوع شایعات را شنیده‌ام. چنین شایعات و حرفهایی در آینده هم وجود خواهد داشت و تمامی ندارد، هر کس شاید حق دارد حدس و گمان داشته باشد ولی واقعیت این نیست.

وزیر بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت علاوه بر درمان آسیب دیدگان در تشخیص عوامل این پدیده نیز فعال است ولی واقعیت این است که تشخیص علت این پدیده کاری طولانی و زمان بر است؛ در حالی که درمان بیماری یک کار علامتی است و افرادی بعد از مراجعه به صورت سرپایی درمان می‌شوند یا ممکن است بستری و بعد از چند روز مرخص شوند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار