|
|
کدخبر: ۵۸۰۲۸

معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو به اعلام نظر درباره تاثیر مذاکرات ژنو و توافقات هسته‌ای اخیر ایران بر حوزه دارو پرداخت و ابراز امیدواری کرد که با مثبت شدن شرایط بین‌المللی، گشایشی در تعاملات مالی و بانکی ایجاد شود تا مسیر تامین دارو راحت‌تر و سریع‌تر طی شود.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، دکتر رسول دیناروند دراین باره اظهار کرد: در این مرحله نباید تصور کنیم قرار است به فوریت و یک‌ شبه تغییرات جدی در تحریم‌های بانکی ایجاد شود، اما وقتی نگاه کشورهای مختلف با توجه بهمذاکراتانجام شده، مثبت می‌شود، قطعا بخش خصوصی آن کشورها در تعامل با ایران جانب احتیاط را رها کرده و در جریان تعاملات خود راحت‌تر برخورد خواهند کرد.

مسیرهای جایگزین تدارک دارو کماکان باز خواهند بود

وی در ادامه با بیان اینکه مشکل اساسی ما در تامین و تدارک داروهای اساسی و مورد نیاز کشور بحثتحریم‌ بانک‌های ایرانی و همینطور انتقال پول است که به سختی صورت می‌پذیرد، گفت: اما علی‌رغم تحریم‌ها مسیرهای جایگزینی پیدا شده بود و وجود دارد که این مسیرها کماکان باز خواهند بود.

رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد: خوشبختانه اکنون هم در تامین و تدارک دارو اقدامات مثبتی صورت پذیرفته که نتیجه آن آرام‌تر شدن وضعیت بازار دارویی کشور است.

دیناروند در پایان ابراز امیداری کرد که با مثبت شدن شرایط بین‌المللی گشایشی در تعاملات مالی و بانکی ایجاد شود تا مسیر تامین دارو راحت‌تر طی شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار