|
|
کدخبر: ۵۹۳۴۹

شهردار تهران با اشاره به اینکه در آینده نزدیک نشست شهرداران پایتخت‌ها و شهرهای تاریخی منطقه در تهران برگزار می‌شود، گفت: شهرداری تهران علاقمند است برنامه‌های مدون و دراز مدت را برای کمک به حفظ میراثمنطقه‌ای اجرا کند.

به گزارشامیدبه نقل از فارس، محمدباقر قالیباف امروز در مراسم بهره برداری از بوستان اکو افزود: شهرداری تهران قصد دارد در صورت علاقمندی و مشارکت شهرهای منطقه در اینده نزدیک نشست شهرداران پایتخت ها، کلانشهرها و نیز شهرهای تاریخی منطقه را با هدف تدوین برنامه راهبردی به منظور تبادلات فرهنگی در حوزه شهری در تهران برگزار کند.

وی با بیان اینکه هم اکنون تهران به عنوان مبتکر و پایه گذار مجمع شهرداران اسیایی میزبان دائمی دبیرخانه این مجمع است و در عین حال مسوولیت های مهم بین المللی مانند نایب رییسی سازمان جهانی شهرداران متحد و دولت های محلی(uclg) ریاست سازمان منطقه ای شهرهای متحد و دولت های محلی غرب اسیا و خاورمیانه(uclg - mewa) و نیز عضویت در هیات مدیره سازمان پایتخت ها و شهرهای اسلامی(oicc) را بر عهده دارد.

به گفتهقالیباف، بدون هرگونه چشمداشتی امادگی داریم که این تجارب و ظرفیت ها را برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و اصلاح فرایندهای مدیریت شهری در سطح شهرهای منطقه اکو با دوستانمان به اشتراک بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه بوستان اکو در یکی از بهترین نقاط شهر تهران ساخته شده است، اظهار داشت: این بوستان برای برگزاری برنامه ها و هفته های فرهنگی کشورهای عضو اکو در اختیار سفارت خانه ها، انجمن های دوستی و شهرداری های شهرهای منطقه خواهد بود.

وی در بخش دیگر سخنانش اعلام کرد: نوروز وجه مشترک همه کشورهای عضو اکو است و تمامی اعضای اکو ایام نوروز را پاس می دارند.

شهردار تهران گفت: بنابراین از ان جهت که دبیرخانه کل اکو درتهران قرار دارد احداثاین بوستان پیگیری شد و امیدوارم این حرکت در سایر کشورهای عضو اکو نیز آغاز شود تا بتوانیم تبادلات فرهنگی را ایجاد کرده و در کنار آن دامنه فعالیت های اقتصادی و سیاسی نیز گسترده تر شود.

وی یادآور شد: امیدواریم بتوانیم اجلاس شهرداران اکو را در کنار اجلاس سران اکو برگزار کنیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار