|
|
کدخبر: ۶۰۵۰۹

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اینکه افتتاح مسکن ویژه از نیمه اول سال آینده آغاز می شود، گفت: تعداد تلفات جاده ای در استان تهران ۲۲ درصد کاهش داشته است.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، فریبرز واحدی در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش مهر درباره افتتاح واحدهای مسکن ویژه تهرانسر گفت: از زمان انعقاد قرارداد ۱۵ ماه زمان قانونی برای تحویل واحدهای مسکن ویژه است که امیدواریم در نیمه اول سال آینده تعداد زیادی از واحدها آماده افتتاح باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مزایای شیوه نامه مسکن ویژه این است که قابلیت خرید و فروش دارد، اظهار داشت: پس از انتقال واحدها به نام متقاضیان آنها امکان خرید و فروش و انتقال واحدها را به غیر دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به طرح جدید این اداره کل برای شناسایی بافت های فرسوده شهر تهران، گفت: مناطق جدید واحدهای مسکونی با همکاری مشترک شهرداری تهران، بانک عامل شهرداری و بانک عامل وزارت راه و شهرسازی برای برخورداری مردم از سرانه های شهری، خدمات شهری در مناطق جنوب غرب، جنوب شرق، جنوب و بافت های فرسوده تسهیلاتی را در اختیار آنها قرار می دهند.

واحدی با اشاره به اینکه ظرفیت ۴۰۰ تا ۵۰۰ واحد مسکونی قابلیت نوسازی در بافت های فرسوده را دارند، اظهارداشت: به دنبال این هستیم تا با تراکم مجاز در این مناطق شرایط مطلوبی را داشته باشیم که این ظرفیت جدید به طور حتم در تنظیم قیمت ها هم تاثیر می کند.

وی با بیان اینکهمسکن اجتماعی، مسکن آزاد و مسکن پاک از سیاست های دولت در بخش مسکن است، اعلام کرد: جزئیات این طرح ها در فرصت دیگری از سوی وزیر اعلام می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ادامه داد: تاکنون ۲ هزار نفر برای امضای پیش قرارداد مسکن ویژه مراجعه کرده اند، ضمن اینکه مابقی متقاضیان هم تا پایان هفته قرارداد عرصه و عیان آنها به امضا می رسد.

وی با بیان اینکه دو پیمانکاری که پیشرفت مناسبی در پروژه ها نداشتند، برکنار شدند، گفت: نگرانی متقاضیان بابت افزایش قیمت به ۲۹۳ میلیون تومان بود که برای کمک به آنها قرار شد ۴۰ میلیون تومان از این مبلغ به صورت یکجا در ۱۰ سال آینده و در زمان نقل و انتقال قطعی دریافت شود.

واحدی خاطرنشان کرد: عمده این مبلغ بابت هزینه آماده سازی و پروانه ساختمانی دریافت می شود، همچنین زمان انتخاب واحد بر اساس امتیاز متقاضیان تعیین می شود.

وی با اشاره به اینکه اقساط مسکن مهر تهرانسر ۹۲۰ هزار تومان و ۱۰ ساله است، تصریح کرد: قسط پنجم ۶۱ میلیون تومان است و متقاضیانی که توانایی پرداخت ندارند در دو قسط می توانند آن را بپردازند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص قیمت زمین در این پروژه اظهار کرد: قیمت عرصه بر اساس آمار ما نصف قیمت واقعی منطقه است که در حال حاضر قیمت منطقه ۴.۵ تا ۵ میلیون تومان است که ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در نظر گرفته می شود.

وی تصریح کرد: تاکنون ۷۰ درصد از تامین آب و ۶۸ درصد از فاضلاب تامین شده اما هنوز برق وارد سایت نشده است.

واحدی با اشاره به اینکه ظرفیت ۲ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه راه وجود دارد، خاطرنشان کرد: پروژه پاکدشت، سه راهی چرمشهر ظرفیت آزاد ما است و از بخش خصوصی دعوت می کنیم در این حوزه وارد شود.

وی با بیان اینکه براساس طرح جامع حمل و نقل استان تا پایان سال ۱۴۱۰ برنامه های ما در این حوزه اجرایی می شود، گفت: عدم تخصیص و ابلاغ اعتبارات برخی پروژه های ما را تعطیل کرد اما مابقی پروژه ها که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند در حال انجام است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به کاهش ۲۲ درصدی مرگ و میر در استان تهران، اظهار داشت: ۵۵ نفر تلفات حمل و نقل جاده ای نسبت به سال گذشته کاهش داشته است که این نتیجه عملکرد ما در کاهش تصادفات جاده ای بوده است.

واحدی با بیان اینکه در شهرهای جدید استان تهران ۱۹۵ هزار واحد مسکونی در حال ساخت است، تصریح کرد: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر در مناطق صفادشت، شهرری، مهرآباد، دماوند و دشت ناصر فیروزکوه بنیاد مسکن در حال ساخت است که تا نیمه اول سال آینده به پایان می رسد.

وی با اشاره به اینکه در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر حدود ۶۸.۵ درصد از تعهدات دولت به اجرا رسیده است، گفت: ۱۰۰ هزار مسکن تعهد دولت بوده که تا کنون ۱۲ تا ۱۳ هزار واحد آن در پاکدشت، اسلامشهر، دماوند، واوان و رباط کریم آماده افتتاح است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با بیان اینکه حدود ۱۰ هزار واحد تا پایان سال افتتاح می شود، گفت: تعداد کمی از واحدها تا پایان خرداد ماه به بهره برداری می رسند.

به گفته وی، تمرکز افتتاح واحدها در شهرهای جدید استان در نیمه اول سال ۹۳ است، ضمن اینکه در پروند و پردیس واحدهایی برای افتتاح وجود دارند که تا پایان سال به بهره برداری می رسند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار