|
|
کدخبر: ۶۳۴۱۴

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور گفت: در هماهنگی با رئیس مجلس لایحه بودجه سال آینده کل کشور هفته آینده و احتمالاً یک‌شنبه تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود.

به گزارشامیدبه نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت گفت: ازآن‌جایی که هفته آینده مجلس شورای اسلامی تعطیل است باید با هماهنگی با رئیس مجلس شورای اسلامی، تاریخ دقیق تقدیم لایحه بودجه مشخص شود.

وی ادامه داد: چنانچه توافق شود دولت می‌تواند یک‌شنبه هفته آینده لایحه را تقدیم مجلس کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور تأکید کرد: دولت طبق قول خود در پانزدهم آذر آماده تقدیم لایحه بودجه به مجلس است اما ازآن‌جایی که ۱۵ آذر جمعه و تعطیل است ارائه بودجه به مجلس به هفته بعد موکول شده است.

پیشتر دولتی‌ها اعلام کرده بودند ازآن‌جایی که ۱۵ آذر جمعه است دولت لایحه بودجه سال ۹۳ را ۱۳ آذر به مجلس می‌رساند.

طی روزهای قبل محمدباقر نوبخت معاون برنامه ریزی و مدیریت راهبردی رئیس جمهور برای ارائه گزارشی درباره وضعیت لایحه بودجه ۹۳ به جمع نمایندگان کمیسیون رهروان ولایت مجلس رفته و اعلام کرده بود که سقف بودجه عمومی در لایحه ۹۳ کل کشور ۱۹۰ هزار میلیارد تومان پیشنهاد شده است.

تعدادی از نمایندگان مجلس که راوی این جلسه بودند به تسنیم از پیشنهاد دولت برای نرخ دلار در بودجه ۹۳ سخن گفته اعلام کردند که قیمت دلار در این لایحه ۲۶۰۰ تومان و هر بشکه نفت ۱۰۰ دلار در نظر گرفته شده است.

البته سقف درآمدهای مالیاتی و گمرکی در این لایحه ۶۴ هزار میلیارد تومان و درآمدهای تملک دارایی‌های دولتی‌ نیز ۲۲ هزار میلیارد تومان است.

ناگفته نماند که محمدباقرنوبختقبلاً در پاسخ به تسنیم اعلام کرده بود که تلاش دولت این است که لایحه بودجه را به‌موقع به مجلس برساند. اما نوبخت در حالی امروز از به تأخیر افتادن ارائه لایحه بودجه به مجلس سخن گفت که بهارستانی‌ها منتظر بودند تا فردا رئیس جمهور با لایحه بودجه ۹۳ به مجلس برود.

پیشتر حجت‌الاسلام حسین سبحانی‌نیا عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم از حضور رئیس جمهور در صحن علنی مجلس برای ارائه لایحه بودجه ۹۳ خبر داده و گفته بود: آقای روحانی در روز چهارشنبه ۱۳ آذر برای ارائه لایحه بودجه سال آینده به مجلس می‌آید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار