|
|
کدخبر: ۶۴۰۷۳

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آب‌گرفتگی ۲۰ خانه مسکونی به علت شکسته‌شدن دیواره یک کانال آب متعلق به یک وزارتخانه خبر داد.

به گزارشامیدبه نقل از ایسنا، سید جلال ملکی در این باره گفت: در دقایق پایانی شب گذشته(چهاشنبه‌شب) حادثه آب‌گرفتگی تعدادی از منازل به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد و به دنبال آن آتش‌نشانان ایستگاه‌های ۶۶،۶۳ و نجات ۱۵ به همراه ۱۳ دستگاه پمپ آب و یک دستگاه لودر به محل حادثه واقع در جاده خاوران، قیامدشت اعزام شدند.

وی با بیان اینکه محل حادثه در حریم منطقه ۱۵شهرداریتهران واقع شده بود، گفت: آتش‌نشانان پس از حضور در محل مشاهده کردند دیواره یک کانال آب که به گفته اهالی متعلق به وزارت کشاورزی بوده به علت ورود حجم بالای آب دچار شکستگی و آب زیادی وارد منازل شده است.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی تهران همچنین با بیان اینکه ۲۰ خانه دچار آبگرفتگی شده و آب به طور کامل وارد آنها شده بود، افزود: در منازلی که دارای زیر زمین بودند زیرزمین‌ها هم مملو از آب شده بود.

ملکی با اشاره به پر شدن این منازل از گل و لای، اظهار کرد: آتش‌نشانان با تقسیم شدن به سه گروه همزمان عملیات نجات شهروندان، تخلیه آب و جلوگیری از سرریز شدن دوباره آب از دیواره شکسته شده کانال را آغاز و پس از مدتی تمامی ساکنان این منطقه را به محلی امن منتقل کردند.

وی با بیان اینکه همزمان با تخلیه آب از سوی دیگر نیز آب داخل کانال با حجم زیاد وارد منازل می‌شد، به ایسنا گفت: آتش نشانان با کمک لودر اقدام به قرار دادن موانع در قسمت شکسته شده دیواره کانال کرده و پس از مدتی موفق به مهار آب داخل کانال شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: پس از آن آتش‌نشانان با کمک ۱۳ دستگاه پمپ آب اقدام به تخلیه آب داخل منازل کرده و در ساعت ۷:۳۰ صبح امروز پنجشنبه به عملیات خود خاتمه دادند.

ملکی با بیان اینکه در جریان این حادثه به هیچ یک از شهروندان آسیبی وارد نشد، خاطرنشان کرد: همچنین حضور به موقع آتش‌نشانان در محل سبب شد تا از تخریب منازل جلوگیری شود اما برای سکونت مجدد در این منازل باید مهندسان و کارشناسان ایمنی اظهارنظر کنند و این اماکن بازسازی شوند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران، این کانال آب ربطی به شهرداری نداشته و بنا بر ادعای شهروندان متعلق به وزارت جهاد کشاورزی بوده که از آن برای آبیاری مزارع و توزیع آب میان کشاورزان استفاده می‌شد، اما با این وجود از دقایق ابتدایی حادثه شهردار منطقه ۱۵ تهران و مدیران ارشد آتش‌نشانی در محل حاضر بودند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار