|
|
کدخبر: ۷۷۷۲۵

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، با توجه به فرا رسیدن اربعین حسینی و دهه پایانی ماه صفر بر انجام نظارتهای بهداشتی توسط بازرسین بهداشت محیط سراسر کشور بر مراکز تهیه و توزیع نذورات تاکید کرد.

به گزارشامیدبه نقل از مهر، مهندس سیدرضا غلامی افزود: بازرسین بهداشت محیط سراسر کشور به منظور ارتقاء سطح سلامت جامعه به ویژه جلوگیری و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و غذا موظفند در محل‌های برگزاری مراسم اعم از هیئتها، مساجد، تکایا، حسینیه‌ها حضور داشته و بر نحوه توزیع نذورات نظارت داشته باشند.

وی ضمن تأکید بر استفاده از آب سالم و لوله‌کشی جهت پخت و پز، تهیه چای و شستشوی ظروف افزود: در تهیه تذورات باید از مواد غذایی خام بسته‌بندی شده و مورد تائید وزارت بهداشت استفاده شود. همچنین فراورده‌های گوشتی نیز باید مورد تایید سازمان دامپزشکی کشور باشد.

غلامی با توصیه بر استفاده از نمک‌های یددار تصفیه شده اضافه کرد: در تهیه نذورات از روغنهای با ترانس پایین استفاده شود. حبوبات و غلات مورد استفاده فاقد نم و رطوبت و کپک‌زدگی باشند و در صورت استفاده از سبزی و میوه به صورت خام، چهار مرحله سالم‌سازی، شامل پاک کردن، گندزدایی، انگل‌زدایی و شستشوی نهایی انجام شود.

معاون مرکز سلامت محیط و کار وزارتبهداشتبر استفاده از ظروف یک بار مصرف برپایه گیاهی جهت آب آشامیدنی و بسته‌بندی مواد غذایی تاکید کرد و گفت: غدای پخته شده بلافاصله پس از طبخ باید مصرف شود.

غلامی در ادامه با اشاره به فصل سرما و استفاده از وسایل گرمازا در محل برگزاری مراسم مذهبی، بر ضرورت رعایت نکات ایمنی به منظور جلوگیری از گازگرفتگی و آتش‌سوزی تأکید کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار