|
|
کدخبر: ۸۲۱۳

ماجرا از چند پیامک شروع شد. در روزهای گذشته پیامک هایی در میان مردم منطقه خوزستان وبعد در چندین شهر منتشر شد که قرص سرماخوردگی حاوی باکلوفن منجر به مرگ و به کما رفتن چند نفر شده است.

به گزارشامیدبه نقل از خبرآنلاین، انتشار خبرهایی که نشان می داد قرص سرماخوردگی حاوی باکلوفن منجر به مرگ و به کما رفتن چند نفر شده است سبب شد تا معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اهواز وقوع چنین اتفاقی را تکذیب و بر شایعه بودن این پیامک ها تاکید کرد.

دکتر حسین برزگر، مدیر نظارت بر دارو و مواد مخدر دانشگاه علوم پزشکی اهواز در اطلاعیه ای که امروز در سایت این مرکز منتشر شده با تکذیب به کما رفتن تعدادی از هموطنان خوزستانی، گفت: با استعلامی که از تمامی بیمارستان های استان انجام شده تا این لحظه هیچ موردی نبوده که نشان دهد چنین قرصی باعثمرگ یا به کما رفتن افراد شده باشد.

وی با بیان اینکه مصرف داروی باکلوفن که به عنوان شل کننده عضله کاربرد دارد چنین عارضه ای ایجاد نمی کند ادامه داد: در هیچ داروی سرماخوردگی این ماده استفاده نشده و دستگاه های امنیتی و انتظامی مربوطه با افرادی که باعثتشویش اذهان عمومی می شوند، برخورد خواهند کرد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار