|
|
کدخبر: ۱۱۰۰۴۰

نرم‌افزار کمک آموزشی Global Mapper؛

یکی از کامل‌ترین نرم‌افزارهایی که در این زمینه تولید شده است، نرم‌افزار کمک آموزشی Global Mapper است.

به گزارشامید،دانش جغرافیا و داشتن آشنایی نسبی با محیط اطرافمان برای تمامی افراد ضروری به نظر می‌رسد. بسیاری از افراد به جغرافیا علاقه دارند و دوست دارند در کنار رشته تخصصی خود با جغرافیای مناطق مختلف هم آشنایی داشته و اطلاعات عمومی خود را در این زمینه کامل کنند.

آشنایی با چشم‌اندازهای طبیعی، آب و هوا، کوه‌ها و ویژگی‌های مناطق مختلف یکی از کاربردی‌ترین دانسته‌هایی است که برای هر فردی وجود دارد. با گسترده‌تر شدن فناوری‌ها، ابزارهای ویژه‌ای برای یادگیری جغرافیا ارائه شده‌اند. در گذشته بیشتر افراد برای آشنایی با مکان‌های مختلف از نقشه‌های کاغذی استفاده می‌کردند که در قالب کتاب جامعی با نام اطلس در اختیار افراد قرار می‌گرفت اما در حال حاضر نرم‌افزارهای مختلفی برای شبیه‌سازی شهرها و کشورهای مختلف جایگزین نقشه‌های کاغذی شده‌اند. این نرم‌افزارها باعثشده‌اند افراد بسیاری به جغرافیا علاقه پیدا کنند و اطلاعات عمومی خود را افزایش دهند.

یکی از کامل‌ترین نرم‌افزارهایی که در این زمینه تولید شده است، نرم‌افزار کمک آموزشی Global Mapper است. اطلس‌هایی که در گذشته تولید می‌شدند، معمولا شکلی کروی داشتند تا نقشه کره زمین به خوبی روی آن‌ها نمایش داده شود.

نرم‌افزار گلوبال مپر به شکلی سه‌بعدی طراحی شده است و شما با نصب آن یک تصویر سه‌بعدی از جهان خواهید داشت. این نرم‌افزار به افراد کمک می‌کند که بتوانند جغرافیا را بهتر درک کرده و به آسانی به نقاط مورد نظر خود در جهان دست پیدا کنند. نکته جالبی که در مورد این نرم‌افزار به چشم می‌خورد این است که تمامی قاره‌ها، اقیانوس‌ها، فلات‌ها و ناهمواری‌های موجود در آن به صورتی سه‌بعدی نمایش داده خواهند شد و علاوه بر نمایش، شما اطلاعات کاملی از این مناطق در کنار تصویر مشاهده خواهید کرد. در نسخه ۲۰۱۳ این نرم‌افزار تمامی تصاویر ماهواره‌ای که استفاده شده، جدید بوده و مطابق با آخرین تغییرات ایجاد شده هستند. علاوه بر نقشه‌های جداگانه مربوط به کره زمین این نرم‌افزار ۵ بخش دیگر هم دارد. این قسمت‌ها شامل Earth by Night، Physical، Satelite General، Bio - Geographic می‌باشند. هر کدام از این قسمت‌ها موقعیت مختلفی از کره زمین را به شما نشان خواهند داد. از ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به ابزارهایی اشاره کرد که این امکان را در اختیار شما می‌گذارند تا بتوانید به آسانی مسافت بین موقعیت‌های مختلف را به شکل دقیق تعیین کنید. این نرم‌افزار تنها برای قشر خاصی مانند جغرافی‌دانان و سازمان‌های دولتی طراحی نشده است و مردم عادی هم می‌توانند از آن به راحتی استفاده کنند. نرم‌افزار گلوبال مپر بیش از نیم میلیون موقعیت جغرافیایی از سطح کره زمین را به شما نمایش خواهد داد و شما می‌توانید برای دیدن نقاط مختلف، کره زمین را بچرخانید. این نرم‌افزار آمار و اطلاعات جامعی را درباره قاره‌ها و کشورهای مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. از دیگر امکانات این نرم‌افزار می‌توان به امکان جست‌وجوی موقعیت‌های مختلف اشاره کرد و همچنین شما می‌توانید روی مکان مورد نظر خود با درجه دلخواهی بزرگنمایی داشته باشید. حجم این نرم‌افزار با توجه به امکاناتش مناسب است و شما می‌توانید در هر زمان که به اینترنت متصل می‌شوید آن را به‌روز کنید.

شما می‌توانید این نرم افزار را از سایت مربوط به آنhttp: / / www. globalmapper. comدریافت کنید و یا از لینک های زیر استفاده کنید.

دانلود نرم افزار Global Mapper v۱۵.۱ برای ویندوز ۳۲ بیت

Name: global _ mapper _ setup. exe
Size: ۹۲ MB

دانلود نرم افزار Global Mapper v۱۵.۱ ۶۴ - bit

Name: global _ mapper _ setup _ ۶۴bit. exe
Size: ۸۶.۵۵ MB

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار