|
|
کدخبر: ۱۱۳۸۸۷

آندروژنی که باعثایجاد قدرت در زنان هنگام کار می شود باعثتجمع چربی ها در ناحیه کمر آنها نیز می شود که همین مساله سطح استروژن خون را پایین خواهد آورد.

به گزارشامیدبه نقل از سلامت نیوز، مشاغل پراسترس برای سلامت افراد بسیار مضر است زیرا باعثافزایش فشار خون، ایجاد اختلال در خواب و دردسر در روابط می شود. اما مطالعات نشان می دهد این مشکلات در اینجا خاتمه نمی یابد و باید اعتراف کرد که مشاغل پراسترس بر قدرت و توان باروری زنان نیز تاثیر سوء خواهد داشت.

استرس های کاری و رقابت برای موفقیت شغلی باعثایجاد تغییراتی در سطح هورمون ها شده و استروژن موجود در خون زنان توسط آندروژنی که حاوی هورمون تستسترون مردانه است جایگزین می شود.

این هورمون مردان با ایجاد قدرت بیشتر، استقامت و تحمل و حس رقابت در ارتباط است.

به طور کلی افزایش سطح آندروژن با ایجاد هیکل و کاهش قدرت باروری همراه است. از طرفی مطالعه یی در سال ۲۰۰۴ ثابت کرده است زنان دارای هیکلی مشابه ساعت شنی و دارای سطحی از هورمون تولیدمثلی به نام استرادیول هستند که مقدار آن ۳۰ درصد بیشتر از زنان دارای هیکل پرانحنا و احتمال باروری در این زنان سه برابر بیشتر است.

آندروژنی که باعثایجاد قدرت در زنان هنگام کار می شود باعثتجمع چربی ها در ناحیه کمر آنها نیز می شود که همین مساله سطح استروژن خون را پایین خواهد آورد. از طرفی ثابت شده است استرس های شغلی باعثکاهش دو هورمون اساسی و موثر در تخمک گذاری می شود و زنان دارای شغل های پراسترس بیشتر در معرض خطر خواهند بود.
در هر حال گفته شده ورزش، تغذیه مناسب و خوب و گذر زمانی در کنار دوستان و خانواده روش هایی است که می تواند تعادل و توازنی در این زندگی پرجنجال ایجاد کند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار