|
|
کدخبر: ۱۵۴۱۰۷

سلامت > بیماری - همشهری آنلاین: مقامات کشورهای عراق، سوریه و مصر یکشنبه ۶ آوریل(۱۸ فروردین) یک کارزار واکسیناسیون همگانی بر ضد فلج اطفال را پس از شناسایی یک مورد عفونت احتمالی با ویروس پولیو عامل بیماری در یک پسر کم سن در نزدیکی بغداد آغاز کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه یونیسف در بیانیه ای اعلام کرد این کارزار پنج روزه به هدف واکسیناسیون بیش از ۲۰ میلیون کودک از جمله فقط ۵.۸ میلیون کودک درعراق، صورت می گیرد. بروز موارد تاییدشده فلج اطفال در کشور همسایه عراق،سوریه، وضعیت هشدار را در همه منطقه خاورمیانه برانگیخته است.

نماینده یونیسف در عراق، مازیو بابیل، در بیانیه ای اعلام کرد: «ریشه کنی فلج اطفال یک اولویت جهانی است.»

«من از همه مردم عراق می خواهیم در این کارزار برای تضمین واکسیناسیون هر کودک زیر پنج سال بدون توجه به اینکه قبلا چند دوز واکسن را دریافت کرده اند، یاری رسانند.»

ماه گذشته وزارت بهداشت عراق اعلام کرد یک مورد فلج اطفال را در پسر کم سن در یاب الشام در نزدیکی بغداد یافته است که نخستین مورد فلج اطفال در این کشور پس از ۱۴ سال شمرده می شود.

زیاد طارق، سخنگوی وزارت بهداشت عراق در آن هنگام گفت که مقامات معتقدند که این مورد از سوریه منشا گرفته است که مرزی طولانی با ایالت غربی ناآ رام الانبار عراق دارد.

در اوائل ماه ژانویه مبارزان ضددولتی کنترل همه شهر فلوجه در ایالت الانبار و بخش هایی از رمادی، شهر مرکزی این ایالت، را به دست گرفتند و هنوز کنترل بخش هایی از این مناطق را در دست دارند.

بر اساس گزارش سازمان ملل تا پایان ماه مارس بیست و هفت کودک در سوریه - شامل ۱۸ کودک در ایالت شرقی دیر الزور - در نتیجه عفونت با ویروس پولیو فلج شده باشند.

به گفته یونیسفلبنانوترکیهنیز به ترتیب در ۱۰ آوریل و ۱۸ آوریل به این کارزار خواهند پیوست.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار