|
|
کدخبر: ۱۵۴۸۵۸

مدیرپیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از کاهش کیفیت هوا در استانهای غربی کشور به دلیل ورود گرد و خاک از عراق خبر داد و آخرین وضعیت جوی کشور را تا پایان هفته تشریح کرد.

خبرگزاری ایسنا:مدیرپیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور از کاهش کیفیت هوا در استانهای غربی کشور به دلیل ورود گرد و خاک از عراق خبر داد و آخرین وضعیت جوی کشور را تا پایان هفته تشریح کرد.

مهندس احد وظیفه افزود: آخرین نقشه های هواشناسی نشان می دهد وزش باد جنوبی نسبتا شدید همراه با افزایش دما در استان اردبیل و سواحل جنوبی دریای خزر تا اوایل وقت فردا چهارشنبه ۲۰ فروردین ادامه داشته و از فردا چهارشنبه بتدریج هوای خنک به سواحل جنوبی دریای خزر نفوذ کرده و دمای هوا در نوار شمالی کشور بویژه سواحل جنوبی دریای خزر کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: امروز سه شنبه در برخی مناطق شمالغرب، غرب، جنوب غرب و دامنه های جنوبی البرز و سپس چهارشنبه علاوه بر نقاط ذکر شده در سواحل دریای خزر و شمال شرق افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش بینی می شود.

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: امروز به سبب وزش باد جنوبی شدید بر روی کشور عراق، گرد و خا ک همراه با کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در استانهای غربی کشور پیش بینی می شود. همچنین پنج شنبه و جمعه هفته جاری نیز به تناوب شاهد ابرناکی، وزش باد، بارش پراکنده گاهی با رعد و برق در برخی نواحی شمالغرب، دامنه های جنوبی البرز، سواحل جنوبی دریای خزر و شمالشرق خواهیم بود.

وی در خاتمه به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس آسمان تهران در روز چهارشنبه ۲۰ فروردین ماه نیمه ابری تا ابری و در پاره ای نقاط با رگبار و رعد و برق و وزش باد و با حداقل و حداکثر ۱۴و ۲۰ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد بود. همچنین آسمان پایتخت در روز پنج شنبه نیمه ابری تا ابری و در پاره ای نقاط با رگبار و رعد و برق و وزش باد با حداقل و حداکثر ۱۲ و ۲۲ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش بینی می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار