|
|
کدخبر: ۱۵۶۳۷۸

به عقیده من مهران مدیری بیشتر از هر چیز یک آدم باهوش است که در هر مقطعی خیلی خوب تشخیص می دهد که چطور می توان توجه مخاطب را جلب کرد.

به گزارشافکارنیوز، در جامعه ما تفریح جایش خیلی خالی است و کمبود چنین مراکزی را داریم و تفریحات درست و حساب شده در زندگی های ما کم است. وجود چنین مجموعه هایی مثل شوخی کردم جای آنها را نمی گیرد ولی کمی تسکین دهنده است و صرف نظر از این موضوع هدف دیگرش این است که خیلی رک و بی پرده به برخی از مسائل اجتماعی که گاهی به سیاست هم گره می خورد بپردازد. لازم به یادآوری است که کارهای مهران مدیری طنز لودگی نیست بلکه ضمن طنز بودن هدفدار است و موضوعاتی که همه ما در زندگی روزمره با آن برخورد داشتیم را به تصویر می کشد برای همین برای مخاطب ملموس است.

یک آدم باهوش

به عقیده من مهران مدیری بیشتر از هر چیز یک آدم باهوش است که در هر مقطعی خیلی خوب تشخیص می دهد که چطور می توان توجه مخاطب را جلب کرد. مهمتر درک خیلی درستی است که او به نسبت سایر طنزپردازان از طنز دارد.

مهران مدیری مرد روزهای سخت است. خیلی وقت ها پیش آمده که کاری را به گونه ای شروع کرده که آن کار به نظر جذاب نیامده ولی این توان را دارد که در لحظه، کارش را اصلاح کند. این اصلاح گاهی با تغییر مسیر ناگهانی و ۱۸۰ درجه است و از این تغییر نمی ترسد.
او در لحظه می تواند تصمیم درست بگیرد و این کار بسیار سختی است.

وقتی سر کار نیستم

من زمان هایی را که سر کار نیستم بیشتر به ترجمه می پردازم. کتاب هایی را که در این سال ها خوانده ام و برایم جالب بوده و فکر می کنم می تواند برای دیگران هم مفید و جذاب باشد را ترجمه می کنم و چند اثر چاپ شده در بازار دارم که در زمینه های مختلف است.

فرار از مصاحبه

اکثر هنرمندان از گفتگو و مصاحبه با نشریات فراری هستند چون معمولش این است که تمایل به پرسیدن یک سری مسائل شخصی از او دارند که به درد هیچ کس نمی خورد و لزومی ندارد که کسی آنها را بداند. خودم هم هیچ گاه کنجکاو نشده ام این صحبت ها را درباره دیگران بدانم، البته این موضوع درباره مجله شما کمی کمتر است.

با مصاحبه های مشخص و هدفدار مشکلی ندارم مثل چند باری که مصاحبه کرده ام و در زمینه های تخصصی مثل همین موضوع کتاب بوده. وقتی درباره بحثی صحبت شود که مصاحبه شونده در آن مورد واقعاً حرفی برای گفتن داشته باشد خیلی هم خوب و مفید است.

نوروز و زندگی در اسپانیا

من مدتی را در اسپانیا زندگی کرده ام و به غیر از آن به کشورهای شرقی و غربی زیادی سفر داشته ام، در این سفرها تفاوت های شروع سال نو را دیده ام. نوروز باستانی ما تنها تقویم دنیا است که با آغاز بهار شروع می شود. این تغییر برای خود ما ایرانی ها کاملاً محسوس است. چند روزی که از عید می گذرد چهره شهرها و طبیعت خیلی عوض می شود، اما متاسفانه این سنت و رسم ما در دنیا خیلی شناخته شده نیست و بیشتر کسانی می دانند که به نوعی با این رسوم در ارتباط بوده و یا فرهنگ شرق را می شناسند البته چند سالی است که سعی به معرفی این آیین ها در کشورهای دیگر می شود که برایشان جالب است.

شاید این ملموس نبودن برای آنها به دلیل موقعیت های جغرافیایی است، در این زمان در ایران بهار است ولی در کشورهای دیگر دیرتر به بهار می رسند برای همین موضوع را درک نمی کنند.

آرامش / شماره ۲۲ / فروردین ماه ۹۳ / صفحه ۱۷

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار