|
|
کدخبر: ۱۵۶۶۲۰

با کمی آمادگی اولیه می توان به راحتی با کودک یک سفر دلپذیر را تجربه کرد.

به گزارشافکارنیوز، همیشه سفر با کودکان سختی هایی را به همراه دارد. مخصوصاً در پروازهای طولانی یا مسیرهای طولانی در سفر با قطار یا اتوبوس یا حتی اتومبیل. ولی با کمی آمادگی اولیه می توان به راحتی با کودک یک سفر دلپذیر را تجربه کرد.

مدارک قانونی فرزندتان را همراه داشته باشید

این روزها همه افراد حتی نوزادان باید گذرنامه داشته باشند. حتماً یک ماه تا شش هفته قبل از تاریخ سفر برای تهیه گذرنامه یا تمدید آن اقدام کنید تا برای سفر دچار مشکل نشوید. به هنگام تهیه مدارک و اقدام برای دریافت گذرنامه دقت کنید تا مجبور به لغو سفر به علت نقص مدارک یا عدم صدور گذرنامه نشوید. اگر سفرتان داخلی است و نیازی به گذرنامه ندارید حتماً شناسنامه فرزندتان را همراه داشته باشید.

صندلی اتومبیل کودک را داخل هواپیما ببرید.

یکی از راه های آرام کردن کودک ناآرام بردن صندلی اتومبیل او به درون هواپیماست. بچه های کوچک درون صندلی اتومبیل خود رفتار بسیار بهتری از خود نشان می دهند. کودک درون صندلی شخصی خود بسیار راحت تر استراحت می کند و به خواب می رود.

چند اسباب بازی همراه ببرید

بچه ها سرگرم شدن و فعالیت را دوست دارند. بنابراین باید چیزی به آنها بدهید تا سرگرم شان کند. برای این کار کوله پشتی بهتر و مناسب تر از کیف است چون به راحتی روی شانه کودک قرار می گیرد. به خاطر داشته باشید که کوله پشتی را زیاد سنگین و حجیم نکرده باشید چون در این صورت زحمت جابجایی کوله پشتی هم مثل سایر وسایل به گردن خودتان می افتد. به خاطر داشته باشید کوله پشتی حاوی اسباب بازی و بازی های فکری، فقط به درد طول مسیر نمی خورد، بلکه پس از رسیدن به مقصد هم موجب سرگرمی کودک خواهد شد.

کمی خوراکی همراه ببرید

خوردن خوراکی می تواند موجب مشغولیت و سرگرمی کودک شود. بنابراین مقداری از خوراکی های مورد علاقه اش را در طول سفر همراه داشته باشید. خوراکی های کودک را درون کیف یا کوله پشتی شخصی خودش قرار دهید. زیرا با این کار کودک به طور جداگانه با اسباب بازی یا کتاب نقاشی اش مشغول می شود، وقتی حوصله اش سر رفت می توانید خوراکی را به دستش بدهید تا کمی هم با خوردن سرگرم شود. اگر با خودروی شخصی سفر می کنید در فواصل معین برای استراحت بایستید. می توانید ضمن ایستادن ها یک خوردنی یا یک اسباب بازی ساده و ارزان قیمت هم برای کودک تهیه کنید تا مدتی سرگرم شود.

تقسیم مسئولیت ها

فرزندتان را گم نکنید، به خصوص قبل از شروع سفر مشخص کنید که چه کسی مسئول کدام بچه است. همین کار ساده موجب پیشگیری از مشکلات فراوان می شود.

به فکر گرفتگی گوش کودکان باشید

هنگام سفر با هواپیما چیزی همراه داشته باشید که کودک در طول پرواز به خصوص موقع بلند شدن و نشستن هواپیما بمکد تا مشکلی در گوشش ایجاد نشود. به عنوان مثال می توانید یک شیشه با پستانک حاوی آب میوه، شیر یا آب و همین طور آب نبات یا پاستیل همراه داشته باشید.

دستمال و پوشک یادتان نرود

اگر کودک خیلی کم سن است، دستمال مرطوب، پوشک و کیسه ای برای قرار دادن پوشک کثیف و زیراندازی برای تعویض پوشک در ساک دستی مخصوص او بگذارید و آن را همراه داشته باشید.

کودک را غافلگیر کنید

می توانید یک یا دو وسیله یا شیء درون کیف یا کوله پشتی فرزندتان قرار دهید تا به هنگام سفر وقتی درون کیف به دنبال چیزی می گردد، غافلگیر و خوشحال شود. به عنوان مثال کتاب جدیدی برای مطالعه، یک برگه برچسب با شخصیت کارتونی محبوب کودک، یک اسباب بازی کوچک تا با آن بازی کند، کتاب جدول، چیستان یا پازل.

خانواده / شماره ۵۰۴ / ویژه نوروز ۹۳ / ترجمه: مریم ظفرشمس پور / صفحه ۲۱

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار