|
|
کدخبر: ۱۵۷۶۰۵

برطبق آمارهای جهانی درچند سال اخیر، شیوع و بروز پوکی استخوان به شدت افزایش یافته به طوری که در حال حاضر از هر ۱۰ نفر جمعیت جهان، تقریبا یک نفر به این بیماری مبتلا است.

متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: پوکی استخوان یک " بیماری متابولیک " است که در اثر عدم تعادل بین تشکیل و برداشت استخوان که منجر به کاهش توده استخوانی می شود، به وجود می آید.

مهدی آزما در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در اثر کاهش توده استخوانی خطر شکستگی استخوان به دلیل ضربه یا بدون آن افزایش می یابد، تصریح کرد: متاسفانه درصد بالایی از افراد جوامع مختلف به پوکی استخوان یا همان استئوپروز دچار هستند که این موضوع موجب افزایش موارد " آسیب های استخوانی " می شود.

آزما تاکید کرد: بر طبق آمارهای جهانی در چند سال اخیر، شیوع و بروز پوکی استخوان به شدت افزایش یافته به طوری که در حال حاضر از هر ۱۰ نفر جمعیت جهان، تقریبا یک نفر به این بیماری مبتلا است.

وی با اشاره به اینکه درصد قابل ملاحظه ای از مبتلایان به پوکی استخوان را زنان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: براساس آمارها و بررسی های موجود در بسیاری از جوامع، آمار مبتلایان به پوکی استخوان در زنان حدود چهار تا پنج برابر بیشتر از مردان است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار