|
|
کدخبر: ۱۵۸۰۸۵

تب ویروسی در دوران بارداری، خطر بزرگی برای جنین و مادر محسوب می شود.

به گزارشافکارنیوز، مراقبت از سلامت خود و دوری از افرادی که تب دارند، اهمیت زیادی دارد. تب در ۳ماهه اول دوران بارداری، می تواند جلوی رشد جنین را بگیرد و احتمال سقط جنین را نیز افزایش دهد. برای درمان تب در این دوران بهتر است ابتدا از گیاهان و روش های درمانی خانگی استفاده کنید و در صورت ادامه پیدا کردن تب به پزشک مراجعه کنید.


آب: زمانی که تب دارید، نوشیدن آب کافی اهمیت زیادی دارد. بنابراین آب مصرف کنید تا بدن خنک بماند. دمای آب مصرفی نباید با دمای بدن اختلاف زیادی داشته باشد.

دمنوش: یکی از بهترین روش ها برای درمان تب در سه ماهه اول بارداری، مصرف دمنوش است. دمنوش با رقیق کردن ترشحات، تب را پایین می آورد.

آب میوه تازه: ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آب میوه، سموم را از بدن دفع می کند و قدرت سیستم ایمنی را افزایش می دهد.

بهتر است در منزل بمانید: دمای بیرون منزل می تواند شدت دمای بدن را بالا ببرد.

لباس کمتری بپوشید: لباس سبک که باعثگردش هوا می شود، بهترین پوشش در این دوران است.

استراحت، راه حل مفید: استراحت و کم کردن فعالیت، بدن را خنک نگه می دارد و از خطر زمین خوردن به علت سرگیجه جلوگیری می کند.

البته باید توجه داشت که استراحت زیاد هم خود باعثتب تنبلی می شود و دمای بدن مادر را هم افزایش می دهد.

حمام: هنگام استحمام از آب سرد استفاده نکنید. شستن بدن با اسفنج و آب ولرم، باعثکاهش تب خواهد شد.

در محیط خنک قرار گیرید: علاوه بر گذاشتن دستمال مرطوب روی پیشانی، دمای اتاق را نیز کمی کاهش دهید.

نکته
تب بیماری نیست اما نشانه بیماری است. اگرچه محققان می گویند افزایش دما باعثاز بین رفتن عوامل بیماری زا می شود اما بالا رفتن زیاد دمای بدن به ویژه در زنان باردار برای مادر و جنین خطراتی را به دنبال دارد. به همین دلیل بهتر است مادران باردار در طول این مدت از خود مراقبت کافی داشته باشند تا دچار عفونت نشوند. تحقیقات محققان دانشگاه Davis نشان می دهد که احتمال ابتلای نوزاد به اوتیسم در مادرانی که دچار تب می شوند افزایش می یابد. همچنین نتایج پژوهش ها نشان می دهد، تب در مادران باردار باعثتأخیر در رشد کودک می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار