|
|
کدخبر: ۱۶۱۰۸۹

خیلی آب می نوشید. شاید بهتر باشد کمتر آب بخورید.

به گزارشافکارنیوز، کلینیک کلیولند در آمریکا، یک اینفوگرافی جالب تهیه کرده تا افراد بر اساس رنگ ادرار خود، پی به میزان سلامت یا بیماری شان ببرند.

به گزارش سایت «فاکس نیوز»، این توضیحی است درباره رنگ های مختلف ادرار:

بی رنگ، شفاف:خیلی آب می نوشید. شاید بهتر باشد کمتر آب بخورید.

زرد خیلی کمرنگ:شما آدم سالمی هستید و میزان آب بدن تان مناسب است.

زرد شفاف:معمولی هستید.

زرد تیره:معمولی؛ اما زود آب بنوشید.

عسلی، زرد مایل به قهوه ای، کهربایی:بدن تان آب کافی دریافت نمی کند.

قهوه ای یا غلیظ:ممکن است ناراحتی کبد داشته باشید. شاید هم آب بدن تان به شدت دارد کم می شود. اگر ادامه پیدا کرد، به دکتر مراجعه کنید.

صورتی تا مایل به قرمز:این اواخر چغندر، ریواس یا میوه های خانواده توت خورده اید؟ اگر نه، ممکن است خون توی ادرار باشد. یا ممکن است نشانه بیماری کلیه، تومور، عفونت ادراری، مشکل پروستات یا یک چیز دیگر باشد. در هر حال، سراغ دکتر بروید.

نارنجی:شاید آب کافی نمی نوشید. ممکن است مشکل کبد یا صفرا باشد. شاید هم رنگی باشد که از غذا نشات گرفته. با دکتر تماس بگیرید.

آبی یا سبز:خب، این فرق می کند. یک بیماری ژنتیک نادر می تواند ادرار را سبز یا آبی کند. یک باکتری خاص هم هست که باعثعفونت و در نتیجه ایجاد این رنگ می شود. هم چنین احتمال دارد رنگ غذا یا تاثیر دارو باشد. خیال تان راحت باشد؛ نمی میرید اما اگر ادامه پیدا کرد، به دکتر مراجعه کنید.

بنفش:خب، چنین چیزی وجود ندارد.

جوشیدن و کف کردن:ممکن است گاه به گاه پیش بیاید و ضرری هم ندارد اما می تواند نشانه وجود پروتئین زیادی در رژیم غذایی شما یا مشکل کلیه باشد. اگر همیشه این اتفاق می افتد، به دکتر مراجعه کنید.

منبع: سلامانه

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار