|
|
کدخبر: ۱۶۱۶۹۰

دلایل خرید یک تلفن هوشمند ویندوزفونی را در سال ۲۰۱۴ بررسی می کنیم.

زومیت:سال ۲۰۱۳ میلادی سال پرفروغی برای ویندوزفون ۸ نبود، اگرچه فروش تلفن های هوشمند ویندوزفونی نسبت به سال گذشته، افزایش چشم گیری از خود نشان داد، اما ابزارهای مجهز به سیستم عامل مایکروسافت به همراه اکوسیستم ویندوزفون سال چندان دلچسب و به یادماندنی را از جنبه ی عرضه ی یک محصول خارق العاده یا نشانه ی خارق العاده ای مبنی بر پیشرفت این اکوسیستم سپری نکرد. آیا سال ۲۰۱۴ نیز به همین ترتیب برای ویندوزفون خواهد گذشت؟

شاید با عرضه ی ویندوزفون ۸.۱ شرایط دیگری برای این اکوسیستم رقم بخورد. در ادامه دلایل خرید یک تلفن هوشمند ویندوزفونی را در سال ۲۰۱۴ بررسی می کنیم.

همه ی ویندوزفون های کنونی به نسخه ۸.۱ بروز خواهند شد

مطمئنا یکی از دل مشغولی های کاربران تلفن های هوشمند ویندوزفونی و افرادی که علاقمند به خرید یکی ازاین تلفن های هوشمند هستند، امکان بروزرسانی تلفن هوشمند خود به ویندوزفون ۸.۱ است. شایعات اخیر نیز حکایت از بهبود ویژگی ها و قابلیت های این اکوسیستم در بروزرسانی ۸.۱ دارد که از این رو تب وتاب را میان کاربران این اکوسیستم بیش از پیش افزایش داده است.



با توجه به موارد ذکر شده، مایکروسافت تایید کرده است که کاربران تلفن های هوشمند ویندوزفونی که از نسخه ۸ این سیستم عامل استفاده می کنند، قادر خواهند بود تا دو سال از بروزرسانی های ارائه شده برای اکوسیستم ردموندی های استفاده نمایند. این بدین معنی است که کاربران ویندوزفون های کنونی نیز می توانند با بروزرسانی به ویندوزفون ۸.۱ از قابلیت های جدیدی چون تنظیم صدای دستگاه بصورت جداگانه و همچنین مرکز اعلانیه های جدید بهره مند شوند.

برابری قدرت سخت افزاری تلفن های هوشمند ویندوزفونی با نمونه های اندرویدی

بروزرسانی GDR ۳ ویندوزفون ۸ که سال گذشته ی میلادی ارائه شد، تغییر ظاهری چندانی را در تلفن های هوشمند ویندزوفونی ایجاد نکرد تا کاربران را تحت تاثیر قرار دهد، چراکه با دریافت این بروزرسانی کاربران تنها قادر به تنظیم موسیقی های جدیدی برای اعلانیه های ابزارهای ویندوزفونی خود بودند. اما در پشت صحنه، تغییرات عمده ای روی داده بود.

با ارائه ی بروزرسانی GDR ۳ برای ویندوزفون ۸، بالاخره تولیدکنندگان تلفن های هوشمند ویندوزفون این توانایی را به دست آوردند تا ابزارهای قدرتمندی را تولید کنند تا یارای رقابت با محصولات پرچمدار تولید شده در اکوسیستم اندروید را داشته باشد. می توان برای نمونه تراشه ی قدرتمند اسنپ دراگون ۸۰۰ را عنوان کرد، که سال گذشته در قالب محصولات قدرتمندی همچون جی ۲ از ال جی و برخی دیگر از پرچمداران به بازار عرضه شد. این تراشه سال گذشته در یکی از قدرترین محصولات ویندوزفونی، یعنی لومیا ۱۵۲۰ نیز به کار گرفته شد. این برای اولین بار در تاریخ ویندوزفون بود که یک تلفن هوشمند از این خانواده به سخت افزاری هم رده با سایر اکوسیستم های موجود در بازار مجهز شده بود و در نتیجه خرید یک تلفن هوشمند ویندوزفونی را بیش از پیش منطقی تر کرده است.



با توجه به اینکه ویندوزفون به خودی خود یک سیستم عامل بهینه است، از این رو همراهی آن با یک پردازده ی بسیار قوی و کارآمد، ترکیب خارق العاده ای را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. مطمئنا تلفن های هوشمند ویندوزفونی در یک یا دوسال آتی قدرت خود را در مقابل رقبا پیش از پیش به رخ خواهند کشید.

هماهنگی با اکوسیستم ویندوز، بزرگترین مزیت تلفن های هوشمند ویندوزفونی است

ویندوزفون از زمان عرضه به عنوان یک سیستم عامل ابزار های قابل حمل، تغییرات عمده ای را به خود ندیده است، اما در مقابل سرویس ها و محصولاتی که از طریق ویندوزفون نیز می توان از آن ها استفاده کرد، پیشرفت هایی را به خود دیده اند. ازجمله ی این سرویس هایی می توان به اسکای درایو اشاره کرد که هم اکنون از تمامی ابزار های موجود قابل دسترس می باشد و با استفاده از اپلیکیشن توسعه داده شده برای ویندوزفون نیز می توان از آن استفاده کرد، همچنین نمی توان پی سی های مبتنی بر ویندوز و سایر محصولات ویندوزی را از یاد برد.



تمامی تلفن های هوشمند ویندوزفونی با نسخه ی رایگانی از آفیس به بازار عرضه می شوند. همچنین اپلیکیشن های ارائه شده برای این اکوسیستم به همراه نسخه های مخصوص برای کامپیوترهای رومیزی و تبلت ها نیز منتشر می شوند، از این رو کاربران ابزار های ویندوزی و مخصوصا تلفن های هوشمند ویندوزی قادرند تا به تمامی اسناد مورد نیاز خود از طریق ویندوزفون خود دسترسی داشته باشند.

می توان اکوسیستم گسترده ی مایکروسافت را با ارزش ترین داشته ی این کمپانی عنوان کرد که ارزش خرید محصولات این کمپانی در حوزه ی تلفن های هوشمند را بیشتر می کند.

تلفن های هوشمند ویندوزفونی، ارزان تر از همیشه

شاید بسیاری از افراد ریسک حاصل از ورود به پلتفرم ویندوزفون را برای اولین بار به راحتی نپذیرند، چراکه عوامل مختلفی برای کاربری که درصدد استفاده از این اکوسیستم است، پیش خواهد آمد که از جمله ی آن می توان به تعداد اپلیکیشن های موجود در این پلتفرم، سرویس های موجود و همچنین سایر امکانات موجود برای آن عنوان کرد.



خوشبختانه یکی از نقاط قوت تلفن های هوشمند ویندوزفونی قیمت پایین آنها برای نسخه های قراردادی است که به همراه یک قرار داد دو ساله به بازار عرضه می شوند. هم اکنون می توان یک دستگاه لومیا ۵۲۰ یا ۵۲۱ را به قیمت ۴۰ تا ۶۰ دلار به بازار عرضه کرد. مطمئنا سال آتی میلادی نیز شاهد کاهش قیمت انواع تلفن های هوشمند ویندوزفونی خواهیم بود که شامل نسخه های قراردادی و غیرقراردادی خواهد بود.

مطمئنا در سال ۲۰۱۴ و با نهایی شدن خرید نوکیا توسط مایکروسافت، شاهد کاهش بیش از پیش قیمت تلفن های هوشمند ویندوزفونی در کنار افزایش امکانات و ویژگی های این اکوسیستم به موجب عرضه ی ویندوزفون ۸.۱ خواهیم بود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار