|
|
کدخبر: ۱۶۲۶۴۵

می خواهیم راه هایی را به شما نشان دهیم که بتوانید شادی بیشتری داشته باشید و خوشحال تر زندگی کنید.

به گزارشافکارنیوز، شاید شما هم به اینکه نیاز به شادی بیشتری دارید فکر کرده باشید، یک زندگی بهتر لزوماً ثروت یاموقعیت اداری بهتر نیست! زندگی شما زمانی بهتر خواهد شد که در کنار تلاش برای پیشرفت زندگی تان نسبت به داشته هایتان احساس رضایت کنید و شاد باشید. می خواهیم راه هایی را به شما نشان دهیم که بتوانید شادی بیشتری داشته باشید و خوشحال تر زندگی کنید.

به امروز بیندیشید

برای داشتن یک زندگی شاد بهتر است غصه خوردن برای گذشته و نگرانی بیش از حد برای آینده را کنار بگذارید، به مشکلات لبخند بزنید و از خودتان بپرسید که تا به حال چند مسئله بزرگتر را حل کرده اید و از سد آنها گذشته اید؟ شما این فرصت را که از زندگی لذت ببرید، دارید اما در بیشتر موارد این خود شما هستید که زندگی را برای خودتان و دیگران سخت می کنید. گذشته به دیروز تعلق دارد و تنها تجربه های خوبش به کار شما می آید، آینده به فردا تعلق دارد و باید برای آن برنامه ریزی کنید، اما امروز کاملاً متعلق به شماست، پس از آن به درستی استفاده کنید.

رنگ های سرد را از خودتان دور کنید

رنگ غالب اتاق تان چه رنگی است؟ از پرده روتختی های شیری بی حال و یا تلفیق های مشکی و طوسی استفاده می کنید؟ این رنگ ها اگر مد سال جدید و آخرین نمونه های بازار هستند شادی را از اتاق تان می برند! اگر لباس هایتان بیشتر به سمت رنگ های سنگین می روند و حتی در مهمانی ها هم ترجیح می دهید تیره و شیک لباس بپوشید، شادی را از دست می دهید. برای اینکه از رنگ های سرد دور شوید می توانید طوسی را با صورتی هماهنگ کنید و در کنار مشکی، نارنجی و یا بنفش یاسی بگذارید، اما اگر می خواهید واقعاً شاید باشید، بهتر است سیاهی را به طور کلی از محیط پیرامون تان حذف کنید و رنگ های دیگری را جایگزین کنید. برای مبل های تیره رنگ تان هم رومبلی هایی با رنگ روشن تهیه کنید تا روزهایی که مهمان ندارید و معمولاً بیشتر هم هستند، خانه تان روشنی و شادی بیشتری داشته باشد.

از طبیعت بهاری غافل نشوید

بهار حتی برای افسرده ترین آدم ها هم زیبایی فوق العاده ای دارد، رنگ های ملایم و در عین حال زنده و شاد در همه جا حتی در آسمان هم دیده می شوند، از این زیبایی ها لذت ببرید. اجازه بدهید آفتاب به چهره تان برسد و در باران قدم بزنید. عطر گل های بهاری را تنفس کنید و تماشای درختان پر از شکوفه و جوانه را از دست ندهید. تنها برای یک روز هم که شده، چتر و عینک افتابی و هدفون تان را در خانه جا بگذارید، شاید پرنده ای برای شما آواز بخواند که صدایش را از صدای خواننده مورد علاقه تان هم بیشتر دوست داشته باشید. برای چند دقیقه با وجود همه مشکلات لبخند بزنید و از همه چیز لذت ببرید، شادی خود به خود وارد ذهن تان و وجودتان خواهد شد.

ورزش کنید

شاید این حرف خیلی تکراری باشد اما ورزش کردن، کمک بسیار زیادی به شاد نگه داشتن شما می کند، روزهاییی که به باشگاه می روید روحیه بسیار بهتری خواهید داشت و از خودتان راضی تر خواهید بود، در کنار اینها، سلامتی و شادابی را برایتان به ارمغان می آورد که خود یکی از مهمترین عوامل یک زندگی شاد است. جسم سلامت، مشکلات و مسائل زندگی را راحت تر حل می کند و از آنها می گذرد. ورزش می تواند دغدغه های روزمره شما را کم کند و نگرانی هایتان را کاهش بدهد. شاید در همان چند دقیقه ای که به کارهایتان فکر نمی کنید، ذهن تان آماده شود تا جواب مناسب را برای مسئله پیش رو پیدا کند. به یاد داشته باشید معمولاً ورزشکاران روحیه بهتری نسبت به دیگر افراد دارند و شادتر هستند.

عسل بخورید تا افسرده نباشید

پزشکان و کارشناسان تغذیه همیشه توصیه می کنند به جای شکر از عسل استفاده کنید. عسل حاوی «کامفرول و کوئرستین» است؛ موادی که از افسردگی جلوگیری می کنند و با کاهش التهاب مغز، آن را سالم نگه می دارند. وقتی عسل می خورید، سطح قند خون هم تنظیم می شود و بدن به چه چیزی بیشتر از این، برای رضایت و خوشحالی احتیاج دارد؟ استفاده از مواد غذایی طبیعی می تواند بدن شما را سرشار از انرژی و سلامتی کند.

خانواده سبز / شماره ۴۰۳ و ۴۰۴ / اردیبهشت ماه ۹۳ / صفحه ۲۳

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار