|
|
کدخبر: ۱۶۳۰۲۰

دکتر مائو به شما می گوید سال اسب چه چیزهایی با خود می آورد؟

به گزارشافکارنیوز، طبق تقویم چینی، سال ۲۰۱۴ سال اسب و عناصر آن هم چوب و آتش است. در کل باید گفت امسال می تواند سالی قدرتمند برای شما باشد! برای اطلاع از چگونگی مهار قدرت اسب در رساندن فواید جسمی، عاطفی و سلامت رابطه این مطلب را تا پایان مطالعه کنید.

نماد سال ۲۰۱۴ حرکت است

امسال حرکت و جنب و جوش فراوان خواهد بود، پس به غیر از اینکه سال پرمشغله ای در پیش خواهیم داشت، به سفرهای بسیاری خواهیم رفت و جدول زمانبندی گیج کننده ای داریم اما ترفندی که می توانید برای داشتن سالی سازنده و مثبت داشته باشید این است که این ۱۲ ماه را طوری سپری کنید که انگار سوار بر یک اسب هستید. استادان سوارکاری تصدیق می کنند که بهترین شیوه کنترل یک اسب این است که آرام و در عین حال استوار و محکم قدم برداشته و فقط دستورات واضح و روشن بدهید وگرنه اسب سردرگم شده و به شما و اسب آسیب وارد خواهید کرد. همچنین شما باید در سال جاری هدفی روشن و معین را در تمامی کارهای خود در نظر بگیرید و آن زمان است که این حرکت شما را به دور دست ها خواهد برد! اما باید از تحت کنترل در آوردن و حفظ آمادگی خود برای انجام کارها مطمئن شوید وگرنه درگیری ها و چالش هایی بر سر راه شما ایجاد خواهد شد! امسال می تواند سالی پر خلاقیت نیز باشد زیرا چوب می تواند آتش را متولد سازد. با این حال، سال ۲۰۱۴ با عنصر آتش بسیار زیاد شناخته می شود پس مراقب درگیری های پر حرارت داخلی و خارجی هم باشید. یعنی حواس تان باشد که در آتش های شدید نسوزید. اما چگونه؟ من به شما می گویم.

این چای ها را بخورید

عنصر چوب با کبد، سیستم عصبی و سر شما ارتباط دارد در حالی که عنصر آتش با قلب، سیستم قلبی عروقی و گردش خون در رابطه است. به این نواحی توجه ویژه ای نشان دهید و در ابتدای هر گونه علامتی، به دنبال کمکی تخصصی باشید. امسال را با یک برنامه سم زدایی و پاکسازی ملایم آغاز کنید. بهتر است در کل روز آب و لیموی داغ، آب سبزیجات تازه و چای های پاک کننده مانند چای گیاه قاصدک، نعناع و گل داوودی را با فاصله با هم بنوشید.

می توانید برای کمک به همراهی و پشتیبانی عنصر چوب، از فرمول گیاهی پاکسازی داخلی به صورت چای و کپسول استفاده کنید. از مصرف قهوه، گوشت قرمز و غذاهای چرب و چاق کننده دوری کنید. برای سلامت قلب خود ماهی یا روغن ماهی مصرف کنید، به طور مرتب ورزش کنید، با انجام مدیتیشن استرس و فشارخون خود را کاهش دهید.

عصبانی نشوید

امسال عصبانیت مهمترین دشمن شما و تمام انسان ها خواهد بود. خشم می تواند به شما و دیگران آسیبی جدی وارد کند به خصوص به اعضای بدن تان مانند کبد، سیستم عصبی و قلب. وقتی خشم و عصبانیت خود را ابراز نکنید باعثایجاد تنفر و افسردگی می شود.

خشم خود را با کارها و تلاش های مفید از بین ببرید به طور مثال خود را با یک برنامه ورزشی جدید به چالش بکشید و موقعیت های منفی را به مثبت تغییر دهید. یاد بگیرید که از طریق نوشتن خشم خود را بیان کنید یا به طور شفاهی و با آرامش درباره مشکلات خود صحبت کنید.

ارتباط تان را حفظ کنید

عناصر سال که چوب و آتش هستند گرایش های خودسری و بی پروایی ارائه می کنند.

در چنین فضایی شما به کنترل بی باکی، تفکر در مورد عواقب رفتارها و پاسخ دادن به سوالات با صبر و حوصله و با تامل و مشورت نیاز خواهید داشت. این اقدامات در روابط شخصی و روابط کاری به یاری شما خواهد آمد و برای رابطه شما در زمینه مالی نیز بسیار موثر است.

طرز برخورداری را در پیش بگیرید که برای رسیدن به یک راه حل دو جانبه سودمند برای روابط کاری و خانوادگی انعطاف پذیر، مصلحت آمیز و سازگار باشد. تمرینات روحی، مانند مدیتیشن شما را در رسیدن به این وضعیت کمک می کند.

بهترین روش کاربردی برای غلبه بر بی پروایی در رفتار، تهیه فهرستی است که آگاهی دارید که از نظر جسمی، روحی، عاطفی، ارتباطی و مالی می خواهید که در ۱۲ ماه آتی به آن دست پیدا کنید.

این کار نیازی به تلاش زیاد ندارد! فقط موقعیتی ایجاد کنید که بتوانید روی اعمال و رفتارتان تمرکز کنید. می توانید این فهرست را با توجه به شرایط خود و خانواده تان تهیه کنید. سه تا پنج کاری که برایتان بیش از همه اولویت دارد را انتخاب کنید و برنامه ماهیانه ای برای رخ دادن آن با یک خط زمانی واقعی تعیین کنید تا به هدف خود دست یابید. این فهرست را دست کم ماهی یک مرتبه مرور کنید و نکاتی که یادداشت کرده اید را در پیشرفت خود در نظر بگیرید.

آنچه که می تواند در سال اسب انجام شود شما را شگفت زده خواهد کرد!

سلامت روحی

تقویت درک روحانی و معنوی زندگی می تواند به شما در پرورش نگرشی عمیق تر و پربارتر در مورد وضعیت انسانی کمک کند. هنگامی که خود را از نظر روحی ارتقا می دهید، می توانید خشم را به شفقت و مهربانی، تشویش و نگرانی را به آرامش و پریشانی را به نظم و ترتیب تبدیل کنید.

کتاب هایی مذهبی مطالعه کنید که با شما سخن می گویند. به خصوص از کتاب های دین خود حتماً مطالعه کنید و در آنها عمیق شوید. کتاب هایی معنوی را هم مطالعه کنید. همچنین پیشنهاد می کنم تمرینات ذهنی بدنی، برای آرام سازی جسم و روح را انجام دهید.

سیب سبز / شماره ۱۰۹ / ویژه نوروز ۹۳ / نسیبه رجبی / صفحه ۶۰

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار