|
|
کدخبر: ۱۶۷۷۴۶

بسیاری از ما از اینکه باتری دستگاهمان زود خالی می شود دلخوریم و همیشه نسبت به آن شکایت داریم. اما تا به حال آیا به این فکر کرده ایم که چرا باتری لپ تاپ به این سرعت تخلیه می شود؟

لپ تاپ مدیا:بسیاری از ما از اینکه باتری دستگاهمان زود خالی می شود دلخوریم و همیشه نسبت به آن شکایت داریم. اما تا به حال آیا به این فکر کرده ایم که چرا باتری لپ تاپ به این سرعت تخلیه می شود؟

باتری لپ تاپ ها معمولا حدود ۳ الی ۴٫۵ ساعت شارژدهی دارند. چه ۴ سلولی باشند و چه ۶ سلولی. البته در برخی دستگاه ها که از سخت افزاری قوی استفاده می کنند و در مقابل باتری ۴ سلولی دارند کمی اوضاع فرق می کند. مدیریت انرژی بایستی در این دستگاه ها با دقت بیشتری صورت گیرد. مثل Z۵۰۰ یا Z۵۱۰ لنوو.

حال چند راه حل را پیش روی شما می گذاریم تا بتوانید باتری خود را مدیریت کنید و میزان استفاده خود را از باتری بالاتر ببرید.



۱. سیستم های بی سیم را غیرفعال کنید.


در صورتی که به اتصال وایرلس و بلوتوثو یا هر کدام از آنها نیاز ندارید این دستگاه ها را خاموش کنید و در حالت غیرفعال قرار دهید. بلوتوثو وایرلس همیشه در حال جستجو دستگاه های مربوط هستند که این کار باعثمصرف انرژی می شود.

۲. نور صفحه نمایش را مناسب با نور محیط در نظر بگیرید.


تا آنجا که چشمانتان اذیت نمی شود نور صفحه نمایش را کم کنید. هر چه نور صفحه نمایش کمتر باشد مصرف انرژی هم کمتر می شود.



۳. قابلیت های اضافی را کنترل کنید.


اگر کیبورد شما دارای نور پس زمینه است آن را در مواقعی که نیاز نیست خاموش کنید. این چراغ های LED با اینکه کم مصرف هستند و زیبایی خاصی به دستگاه می دهد ولی ذخیره ۵ درصد باتری ارزش خاموش کردن آنها را دارد.

۴. از اتصال هر گونه وسیله جانبی بی مورد به دستگاه خودداری کنید.


مثلا استفاده از موس یا پایه های خنک کننده(یا اتصال هر گجت دیگر به دستگاه، حتی فلش) در زمانی که از باتری استفاده می کنید باعثمی شود مصرف شما افزایش یابد. اگر دیسکی داخل DVD درایو دستگاه قرار دارد نیز آن را خارج کنید.



۵. فقط یک برنامه در حال اجرا داشته باشید.


وقتی چندین برنامه را با هم اجرا می کنید پردازنده نیاز به قدرت بیشتری برای پردازش آنها دارد و این قدرت بیشتر باعثافزایش مصرف باتری می شود. برای مثال گوش دادن به موزیک و نوشتن یک متن در کنار آن مصرف را تا ۱۵ درصد افزایش می دهد. اینکار باعثافزایش حرارت و افزایش کارکرد سیستم خنک کننده می شود که در نهایت مصرف سریع تر باتری را همراه دارد.

۶. حالت Power Saving را فعال کنید.


در قسمت تنظیمات نیرو و با کلیک روی علامت باتری، گزینه ذخیره سازی انرژی را فعال کنید تا دستگاه شما مصرف باتری را بهینه کند و با کاهش سرعت چرخش هارد و پایین آوردن فرکانس پردازنده به ذخیره انرژی کمک کند.



۷. بازی نکنید.

بازی های رایانه ای به علت درگیر کردن قسمت های مختلف دستگاه باعثمی شوند باتری به سرعت تخلیه شود. همچنین با ایجاد حرارت بالا موجب چرخش سریع تر فن و افزایش کارکرد سیستم تهویه می شود که این موضوع تاثیر بسیار زیادی در مصرف انرژی دارد.

۸. محیط باتری را خنک نگه دارید.

این موضوع به این معنی نیست که شما حتما از پایه های خنک کننده استفاده کنید. همانطور که در مورد ۴ گفته شد این کار نه تنها کمکی نمی کند بلکه باعثافزایش مصرف انرژی نیز می شود. منظور از اینکه محیط باتری را خنک نگه دارید این است که دستگاه را روی پتو، فرش و یا سطح نرم یا روی پاها قرار ندهید. این کار باعثتولید گرما و پایین آوردن عملکرد باتری می شود چه بسا ممکن است به دستگاه نیز آسیب جدی وارد کند. برای اسفاده از دستگاه حتما سطحی صاف، صیقلی و سفت را انتخاب کنید.

این چند روش ساده به شما کمک می کنند تا باتری خود را به راحتی مدیریت کنید در مواقع ضروری بتوانید مدت زمان بیشتری از باتری خود استفاده کنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار