|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۲۶

مدیر پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به تگرگ در ۱۲ استان کشور در روز جهارشنبه هشدار داد و گفت: فردا رگبار و رعد و برق و وزش باد نیز پیش بینی می شود.

خبرگزاری ایرنا:- مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور از آغاز رگبار، رعد و برق، وزش باد در برخی از مناطق و تگرگ در استانهای شرقی و مرکزی کشور و دامنه های البرز طی روز چهارشنبه این هفته خبر داد.

احد وظیفه افزود: با فعالیت این سامانه بارشی شاهد باران رگبار، رعد و برق، وزش باد و در برخی مناطق تگرگ در استان های لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس، یزد، کرمان، شمال سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، خراسان رضوی و دامنه های البرز در استان های سمنان، تهران، گلستان و مازندران خواهیم بود.

وی تصریح کرد: شدت بارش ها در استان های یزد، کرمان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی خواهد بود و توصیه می شود برای اجتناب از مخاطرات و کاهش خسارات احتمالی ناشی از بارش شدید کوتاه مدت، رعد و برق و تگرگ تمهیدات لازم درنظر گرفته شود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: طی امشب و صبح روز چهارشنبه یازدهم اردیبهشت ماه جاری در سواحل دریای خزر و استان اردبیل دمای هوا افزایش می یابد و در برخی مناطق با وزش باد نسبتأ شدید همراه خواهد بود.

وظیفه یادآور شد: توصیه می شود برای اجتناب از مخاطرات و کاهش خسارات احتمالی ناشی از بارش شدید کوتاه مدت، رعد و برق و تگرگ تمهیدات لازم در نظر گرفته شود تا از بروز هرگونه خسارت احتمالی جلوگیری شود.

وی در خصوص دمای هوای تهران نیز گفت: پیش بینی می شود کمینه و بیشینه هوای تهران روز چهارشنبه این هفته بین ۱۹ تا ۲۹ درجه بالای صفر باشد و آسمان تهران نیز در این روز کمی ابری گاهی همراه با وزش باد خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی کشور یادآور شد: نقشه های هواشناسی نشان می دهد کمینه و بیشینه هوای تهران در روز پنجشنبه این هفته بین۱۸ تا ۲۸ درجه بالای صفر و آسمان تهران نیز کمی ابری گاهی همراه با وزش باد و اوایل شب ابری، رگبار و رعد و برق خواهد بود.

وظیفه در پایان گفت که هم اکنون دمای هوای تهران ۲۵ درجه بالای صفر، رطوبت نسبی هوا حدود ۲۵ درصد و سرعت وزش باد در تهران حدود ۱۸ کیلومتر در ساعت است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار