|
|
کدخبر: ۱۶۷۸۷۴

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان های گناوه و دیلم گفت: لاشه یک نهنگ ۱۴ متری که دراطراف سواحل روستای لیلتین شهرستان دیلم به گل نشسته بود، کشف شد.

خبرگزاری تسنیم: محمد تولیده عصر امروز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه لاشه یک نهنگ بزرگ در سواحل دیلم یافت شد، اظهار کرد: لاشه یک نهنگ بزرگ به طول ۱۴ متر که در اطراف سواحل روستای لیلتین شهرستان دیلم به گل نشسته بود، کشف شد.

وی با بیان اینکه این نهنگ از نژاد گرمسیری براید از گونه های نادر است، تصریح کرد: این نهنگ به سبب برخورد با شناورها در آب های خلیج فارس تلف شده که جای برخورد آن با شناور بر بدنه این جانورنمایان است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست گناوه و دیلم طول این نهنگ را درحدود ۱۴ متر اعلام کرد و گفت: این جانور پس از برخورد با شناور بر اثر جریان آب به ساحل آمده و به گل نشسته است.

وی گفت: سواحل خلیج فارس درمسیر مهاجرت این نهنگ ها نیست و گونه هایی هستند که به صورت سرگردان یا بحثتغذیه ای به خلیج فارس می آیند.

تولیده با بیان اینکه این موجودات عظیم الجثه دریایی بر اثر برخورد و یا گرفتار شدن در تورهای ماهیگیری تلف می شوند، گفت: پس از تلف شدن این گونه جانوران دریایی با جریان آب دریا به سمت سواحل کشانده می شوند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار