|
|
کدخبر: ۱۶۸۵۶۴

حتما هشدار رسانه ها درباره کم شدن زمان با هم بودن در خانواده ها به گوش شما هم رسیده است.

همشهری آنلاین:حتما هشدار رسانه ها درباره کم شدن زمان با هم بودن در خانواده ها به گوش شما هم رسیده است.

ما می توانیم به شما یک پیشنهاد جالب بدهیم. با همسر خود حرف بزنید و از او بخواهید با شما در این باره همکاری کند. فرزندان خود را در جریان این تصمیم گیری قرار بدهید و از آنها بخواهید که یک روز تعطیل را با هم بگذرانید. شاید پیشنهاد ما در نگاه اول غیرممکن و نشدنی باشد. در هر حال تصمیم با شماست اما اگر امتحان کنید چیزی را از دست نمی دهید.



حتما زنده می مانید!

واضح است برای آدم هایی مثل ما که به تلفن های همراه وابسته ایم و با آنها زندگی می کنیم، روز بدون موبایل غیرقابل تصور باشد اما نترسید. چند دقیقه فکر کنید و ببینید موبایل شما چه جایگاهی در برنامه روزمره شما دارد؟ خیلی وقت ها استفاده ما از موبایل محدود می شود به دیدن ساعت و بازی کردن. به این فکر کنید که در زمان های نه چندان دور خود ما هیچ کدام از این وسایل ارتباطی را نداشتیم و زنده ماندیم. خوب است بدانید در بیشتر موارد ترس جدا شدن از چیزی که شما به آن وابسته اید، روی تصمیم گیری شما اثر می گذارد.

هیچ کس از دوری شما نمی میرد!


اگر فعالیت های کاری و درسی شما به گونه ای است که عدم مراجعه به موبایل حتی برای یک ساعت ممکن است اختلالی در کارتان ایجاد کند از قبل فعالیت های مورد نظر را انجام داده و به دوستانی که از این طریق با شما مرتبط هستند اطلاع دهید که در آن روز در دسترس نیستید. پدر و مادر خود را از تصمیم تان باخبر کنید تا موجب نگرانی آنها نشوید. هماهنگ کردن از قبل می تواند شرایط را برای شما و خانواده تان راحت تر و دلچسب تر کند. ضمن اینکه این هماهنگی می تواند میزان استرس شما را برای خاموش کردن تلفن همراه تان پایین بیاورد. اگر هم از آن دسته ای هستید که همه امور اینترنتی خود را با موبایل انجام می دهند، خوب است در برنامه خود یک ساعت را برای انجام امور اینترنتی قرار دهید و با کامپیوتر خود کارهای ضروری آن روز را انجام بدهید و ببینید که چه زمان کوتاه تری را صرف کارهای خود کرده اید. البته این امر معطوف به انجام کارهای اینترنتی ضروری می شود. لازم نیست به همه شبکه های اجتماعی هم سرک بکشید.

کار نشد ندارد!


شاید شما امکان اجرای برنامه تفریحی و گردشی بیرون از خانه را نداشته باشید، در این صورت زود به افعال «نمی شود» و «نشد»، پناه نبرید. کمی فکر کنید حتما راه های خوبی به ذهن تان می رسد. می توانید به فعالیت های گروهی خانوادگی فکر کنید، مثلا آشپزی گروهی را تجربه کنید، یا اینکه دستور پخت یک غذای جدید و هیجان انگیز را پیشنهاد بدهید و با کمک همه اعضای خانواده غذا بپزید. دور هم بنشینید و هرکدام از اعضای خانواده کتاب های خودش را بیاورد و درباره آن کتاب به بقیه توضیح بدهد. می توانید همه دور هم جمع شوید و از کودک خود بخواهید درباره هفته ای که گذشت برای شما حرف بزند. به شما قول می دهیم با استقبال و شادی او مواجه می شوید و خواهید دید که چقدر حرف نگفته دارد.

سرموبایل تان چه بلایی بیاورید!


برای اینکه بدانید در این شرایط با دستگاه های تلفن همراه تان چه کنید بهتر است در جمع خانواده درباره اش تصمیم گیری کنید. می توانید با هم به توافق برسید که دستگاه های تلفن همراه را در کمدهای تان بگذارید و در آن را قفل کنید. می توانید آنها را خاموش کنید. می شود آنها را بدون اینکه خاموش کرد در جای مشخصی گذاشت که همه از آن باخبر هستند. اگر تصمیم گرفتید که همه با هم از خانه بیرون بروید توجه داشته باشید که یکی از اعضای خانواده تلفن همراهش را با خودش داشته باشد چون امکان دارد در موقعیتی قرار بگیرید که به تلفن همراه نیاز پیدا کنید.

برنامه ریزی یادتان نرود


با هماهنگی اعضای خانواده برای این روز یک برنامه تفریحی درنظر بگیرید. حتما در شهر شما اماکن تفریحی، پارک و گردشگاه هایی وجود دارد که هنوز به آنجا نرفته اید و آنها را ندیده اید. می توانید با هم به سینما بروید و یک فیلم خانوادگی خوب ببینید. از فرزندان خود بخواهید به شما پیشنهاد بدهند چه فیلمی ببینید. می توانید آنها را ترغیب کنید که برنامه ریزی تفریحی آن روز خانواده را خودشان اجرا کنند. اگر برنامه ای درنظر نگیرید احتمال موفقیت شما و خانواده تان کم می شود. البته لازم نیست برنامه مورد نظر، هزینه زیادی را به خانواده تحمیل کند، همین که بدانید قرار است بدون موبایل چه کار کنید می تواند در مرحله اول رضایت بخش باشد.

دل دیگران را بسوزانید!


از تجربه خودتان برای فامیل و دوستان حرف بزنید. برای آنها بگویید که چرا این تصمیم را گرفتید و آن روز خود را چگونه گذراندید. به آنها پیشنهاد بدهید که این روز را به همراه خانواده خود تجربه کنند. برای آنها بگویید که نگران نباشند، اگر شما زنده ماندید حتما آنها هم زنده می مانند!

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار