|
|
کدخبر: ۱۶۹۱۸۸

دانشمندان دانشگاه کلارمونت آمریکا دریافته اند که حیوانات خانگی و بویژه سگ ها واقعا قابلیت آن را دارند که عاشق صاحبانشان شوند.

به گزارشافکارنیوز، محققان دریافته اند که سگ ها در شرایط صمیمی، هورمون عشق موسوم به " اوکسی توسین " را از خود ترشح می کنند.

طی این پژوهش، محققان نمونه های خونی یک سگ کوچک خانگی نژاد مختلط و یک بُز را که در یک پناهگاه حیوانات همبازی یکدیگر بودند، مورد بررسی قرار دادند.

این نمونه ها ۱۵ دقیقه پس از بازی و جست وخیز این دو با یکدیگر به دست آمد.

پس از آزمایش نمونه ها مشخص شد که افزایش ۴۸ درصدی در اوکسی توسین سگ مشاهده شده است و این امر نشان می دهد که سگ کاملا جذب بُز شده و او را به عنوان دوست فرض می کند.

نکته جالب توجه تر این تحقیق اینجاست که اوکسی توسین بز، افزایش ۲۱۰ درصدی داشته است؛ این افزایش سطح هورمون به معنای " عشق " تلقی می شود و در واقع بُز عاشق سگ شده است!

در حقیقت این آزمایش نشان داد که حیوانات از گونه های مختلف هم می توانند در قبال یکدیگر عشق بورزند.

طی پژوهش جداگانه دیگری نیز محققان دریافتند که سگ به طور کلی " انسان دوست " است و مغز افرادی که حیوان خانگی نظیر سگ دارند، به حالت " دوستی " با حیوانات خانگی عادت داده می شود و در نتیجه اوکسی توسین افراد و سگ ها نیز هنگام بازی با آنها به مراتب افزایش می یابد.

علاوه براین، نتیجه این تحقیق نشان داد که هرچه تعداد داشتن حیوانات خانگی بیشتر باشد، اوکسی توسین و میزان علاقه بین سگ و صاحب بیشتر می شود، اما در مورد گربه این امر برعکس است؛ هرچه تعداد سال های داشتن حیوانات خانگی بیشتر شود، این علاقه کاسته می شود.

به گفته محققان از یافته های به دست آمده می توان چنین نتیجه گرفت که حیوانات خانگی بویژه سگ ها می توانند عاشق صاحبانشان شوند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار