|
|
کدخبر: ۱۷۰۰۷۱

صدها نفر از کشیشان زن کلیسای انگلیکن انگلیس عصر شنبه با راهپیمایی در لندن، بیستمین سالگرد انتصاب نخستین کشیش زن در این کشور را جشن گرفتند.

خبرگزاری ایرنا: کشیشان زن که توسط برخی از کشیشان مرد و اعضای خانواده خود همراهی می شدند ابتدا در محوطه کلیسای ˈوست مینسترˈ در نزدیکی پارلمان انگلیس تجمع کردند و به سخنان تعدادی از روحانیون زن که طی دو دهه اخیر به کلیسا راه یافته اند، گوش فرادادند.

سخنرانان ضمن گرامیداشت سالگرد انتصاب نخستین کشیشان زن در کلیسای انگلیکن، تاکید کردند که هنوز راه درازی برای رسیدن به برابری در سلسله مراتب کلیسا، پیش روی زنان قرار دارد.

کشیشان زن انگلیسی سپس از محل کلیسای ˈوست مینسترˈ به سمت کلیسای سنت پل(کلیسای جامع لندن) راهپیمایی کردند و در مراسم مذهبی ویژه ای که با حضور ˈجاستین ولبیˈ سراسقف کلیسای کانتربری و ارشدترین مقام مذهبی کلیسای انگلیکن برگزار شد، شرکت نمودند.

شورای اسقف های کلیسای انگلیکن انگلیس، پس از سال ها مبارزه مدنی زنان، سرانجام در سال ۱۹۹۲ میلادی اجازه انتصاب کشیش زن را صادر کرد و دو سال بعد(۱۹۹۴) اولین زنان به سمت کشیشی منصوب شدند.

کلیسای انگلیکن انگلیس در حال حاضر حدود ۱۳ هزار کشیش دارد که نزدیک به چهار هزار نفر آنان را زنان تشکیل می دهند، اما تاکنون اجازه ارتقا زنان به مقام اسقفی و بالاتر داده نشده است.

بر اساس گزارش منابع خبری احتمالا نخستین اسقف زن انگلیس سال آینده میلادی منصوب خواهد شد.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار