|
|
کدخبر: ۱۷۰۵۸۹

کاهش فشار خون و کلسترول، حذف رسوبات از خون، تنظیم عملکرد معده و روده و درمان ناراحتی های مجاری ادراری جزو مزایای منحصر به فرد این میوه پرخاصیت است.

یک کارشناس تغذیه در دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: گوجه سبز جزء میوه های نوبرانه فصل بهار بوده که دارای خواص زیادی از جمله تنظیم عملکرد معده و روده است.

به گزارش ایسنا، شهلا جودت با اشاره به خاصیت مسهل بودن و اشتهاآوری این میوه بهاری اظهار کرد: کاهش فشار خون و کلسترول، حذف رسوبات از خون، تنظیم عملکرد معده و روده و درمان ناراحتی های مجاری ادراری جزو مزایای منحصر به فرد این میوه پرخاصیت است.

وی ادامه داد: گوجه سبز دارای خاصیت ضد قارچی و ضد باکتریایی است، موجب تعادل اسید و باز در جریان خون می شود و در درمان حالت اسیدی خون مفید و موثر است.

جودت افزود: مصرف این میوه در درمان تومورها و نقرس به دلیل وجود ویتامین C تاثیر بسزایی دارد.

وی با بیان این که مصرف گوجه سبز برای مبتلایان به روماتیسم و افراد دارای تصلب شرایین بسیار مفید است، عنوان کرد: این میوه مملو از ویتامین B و برای آرامش اعصاب مفید است.

جودت با هشدار نسبت به زیاده روی در مصرف گوجه سبز گفت: خواص گوجه سبز نرسیده به دلیل داشتن اسیدهای مختلف بیش از میوه های رسیده است، اما عوارضی چون نفخ و دل درد شدید هنگام زیاده روی در مصرف، فرد را آزار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: احتمال ابتلا به مسمومیت های گوارشی با مصرف گوجه سبز آلوده بسیار زیاد است و حساسیت موقت در دهان و دندان به طور معمول در کسانی که این میوه را مصرف می کنند، مشاهده می شود.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار