|
|
کدخبر: ۱۷۰۸۷۵

شیوه زندگی مانند الگوهای تغذیه ای ناسالم و نامناسب و ورزش نکردن باعثبیش از ۸۰-۷۰ درصد از بیماری ها می شود.

به گزارشافکارنیوز، امریکا به عنوان ثروتمندترین کشور جهان بیش از دو برابر سرانه دولت را صرف بهداشت و درمان می کند اما هنوز میزان مرگ و میر ناشی از بیماری های قابل پیشگیری در آن به طور چشمگیری بالا است.


یکی از دلایل این مسأله استفاده از شیوه های درمانی پیشرفته و پرهزینه و به کار نگرفتن استراتژی های پیشگیری برای در امان ماندن از مشکلات بهداشتی و سلامتی است.

شاید به همین خاطر است که بسیاری از امریکایی ها به خاطر عادت های ناسالم شیوه زندگی به بیماری های قلبی، سرطان، دیابت و آلزایمر و سایر بیماری ها دچار می شوند.

«دکتر الین هیگینز» در این ارتباط به روزنامه نیوز مکس هلثگفت: شیوه زندگی مانند الگوهای تغذیه ای ناسالم و نامناسب و ورزش نکردن باعثبیش از ۸۰-۷۰ درصد از بیماری ها می شود. این متخصص تغذیه و سلامت برای پیشگیری از بسیاری بیماری ها خوردن ۷ ماده غذایی زیر را منع می کند. دکتر هیگینز می گوید ایالات متحده حدود دو سوم از دارو را در کل دنیا مصرف می کند و رتبه ۳۵ را به لحاظ امید به زندگی دارد. برای کاهش آمار بیماری های قابل پیشگیری باید از خوردن ۷ مواد غذایی صرف نظر کرده و در عوض جایگزین های سالم را برای کاهش خطرات سلامتی دنبال کرد.


رب گوجه فرنگی در قوطی های حلبی

قوطی های حلبی شامل ماده شیمیایی به نام «بیس فنول ای» هستند این ماده شیمیایی یک استروژن مصنوعی است که باعثایجاد مشکلات مربوط به تولید مثل، بیماری های قلبی، دیابت و چاقی می شود. بیس فنول موجود در قوطی حلبی با اسیدیتیه گوجه فرنگی ترکیب شده و وارد بدن می شود و بدین ترتیب باعثایجاد مشکلاتی بویژه در سیستم تولید مثل می شود. متخصصان تغذیه توصیه می کنند رب گوجه فرنگی را در بطری های شیشه ای تهیه کنید زیرا فواید گوجه فرنگی به لحاظ دارا بودن لیکوپن که با سلول های سرطانی مبارزه می کند و باعثافزایش سلامت بدن می شود برای هیچ کسی ناشناخته نیست.


گوشت گاوهایی که از ذرت یا سویا تغذیه کرده اند

گوشت دام هایی که با ذرت و سویا تغذیه می کنند مواد مغذی کمتری دارند. دکتر هیگینز گوشت گاو علفخوار را توصیه می کند.
یک مطالعه اخیر که توسط وزارت کشاورزی ایالات متحده و دانشگاه کلمسون انجام شد نشان داده گاوهایی که از علفزارها تغذیه می کنند گوشت شان حاوی بتاکاروتن، ویتامین ای، اسیدهای چرب امگا ۳، اسید لینولئیک، کلسیم، منیزیم و پتاسیم بالاتری نسبت به دام هایی است که از ذرت و سویا تغذیه می کنند. در واقع گوشت هایی که محصول دام هایی با مدل تغذیه ای ذرت و سویا هستند مزایای چندانی نداشته و مواد مغذی بدن را تأمین نمی کنند.


پاپ کورن هایی که در مایکروویو تهیه می شوند

با توجه به پژوهش های دانشگاه کالیفرنیا و لس آنجلس، مواد شیمیایی از جمله اسید «پرفلوروکتانوئیک» در رزین پوشش کیسه های پاپ کورن مخصوص مایکروویو باعثناباروری می شوند. پژوهش های صورت گرفته روی گونه های آزمایشگاهی نشان داد این مواد اسیدی با آسیب های کبد، بیضه و سرطان پانکراس ارتباط دارد.

بو دادن دانه های ذرت به روش قدیمی هر چند از مد افتاده و زمان بر است اما جایگزین سالمی بوده و باعثحفظ سلامتی می شود. دکتر هیگینز می گوید: ذرت بو داده معمولاً یکی از تنقلات مورد علاقه کودکان است و والدین باید از دادن پاپ کورن های تهیه شده در مایکروویو به کودکان جداً پرهیز کنند.


سیب زمینی غیر ارگانیک

ریشه سبزیجات آفت کش ها، علف کش ها و قارچ کش هایی که توسط کشاورزان برای رشد استفاده می شوند را جذب می کنند و این مواد شیمیایی به آسانی توسط شست و شو حذف نمی شوند. به همین خاطر ارزش غذایی سیب زمینی های ارگانیک بالاتر است. از طرفی یکی از تدابیر برای درمان و پیشگیری از بیماری ها به جای صرف هزینه های درمانی زیاد تولید محصولات کشاورزی ارگانیک است.


ماهی های آزادپرورشی

مطالعات نشان می دهد ماهی های پرورشی از غذاهایی تغذیه می کنند که سرطان زا هستند مانند دیوکسین، پستیسید و پی سی بی.
ماهی های قزل آلای موجود در آب رودخانه ها جایگزین بهتری هستند و منبع پروتئین های کم چربی هستند که باعثتقویت قلب می شوند.


شیر تولید شده با هورمون های مصنوعی

هورمون های رشد نوترکیب که برای افزایش تولید شیر در دام ها به کار می روند، بسیار خطرناک هستند. محققان می گویند این هورمون ها عفونت پستان را افزایش داده و منجربه تشکیل سطح بالای هورمونی به نام فاکتور رشد شبه انسولین شده و سرطان پروستات و روده بزرگ را افزایش می دهد.


سیب های غیرارگانیک

سیب میوه ای است که نسبت به سایر گونه ها از مواد شیمیایی بیشتری برای حفظ آن از آفت های بیماری زا استفاده می شود.
اگرچه می گویند باقی مانده مواد شیمیایی اسپری شده بر روی سیب بی خطر است اما مطالعات نشان می دهند نرخ ابتلا به سرطان در کارگران مزرعه که درختان سیب را سم پاشی می کنند، بالا است. دکتر هیگینز توصیه می کند؛ از خرید سیب های ارگانیک مطمئن شوید و در غیر این صورت هرگز سیب ها را با پوست و بدون شست و شو استفاده نکنید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار