|
|
کدخبر: ۱۷۱۰۷۱

کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار انتقالی از عراق و شمال عربستان به شهرهای مرزی کشور، گفت: دمای هوا در اکثر نقاط کشور از اواخر هفته جاری افزایش قابل توجهی می یابد به طوری که شبهی از تابستان در کشور ظهور می کند.

خبرگزاری فارس:کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به بروز پدیده گرد و غبار انتقالی از عراق و شمال عربستان به شهرهای مرزی کشور، گفت: دمای هوا در اکثر نقاط کشور از اواخر هفته جاری افزایش قابل توجهی می یابد به طوری که شبهی از تابستان در کشور ظهور می کند.

محمد اصغری اظهار داشت: بارندگی ها طی روز جاری مناطق واقع در نیمه شرقی کشور و بخش های مرکزی را فرا می گیرد و پیش بینی می شود که بارندگی ها در استان های کرمان، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و خراسان رضوی از شدت بیشتری برخوردار شود به طوری که طغیان و سیلابی شدن رودخانه ها دور از انتظار نخواهد بود.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین ادامه داد: بارندگی ها در استان های یزد، شرق سمنان و همچنین فارس و اصفهان با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه از امروز گلاب گیری در استان فارس و شهرهای اطراف آن آغاز می شود و با در نظر گرفتن کاهش محسوس دمای هوا در این استان طی دو روز آینده، لازم است مسافران در این باره توجه کافی داشته باشند.

وی با اشاره به افزایش محسوس دمای هوا از روزهای پایانی هفته جاری، گفت: پیش بینی می شود از روزهای پایانی هفته جاری و اوایل هفته آینده دمای هوا در اکثر مناطق کشور افزایش یابد به طوری که می توان گفت شبهی از تابستان وارد کشور می شود.

این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه متذکر شد: بر همین اساس بدون شک در ماه های آینده با معضل کم آبی روبرو می شویم؛ بر همین اساس لازم است شهروندان نسبت به صرفه جویی در مصرف آب توجه کافی داشته باشند.

اصغری گفت: طی ماه های خرداد، تیر و مرداد سال جاری دمای هوا به طور میانگین یک تا ۱.۵ درجه سانتی گراد نسبت به شرایط عادی افزایش می یابد.

وی همچنین با بیان اینکه طی روزهای آینده برای کلانشهر تهران پدیده جوی خاصی پیش بینی نمی شود، ابراز داشت: پیش بینی می شود به سبب وزش باد در عراق و شمال عربستان شاهد گرد و خاک انتقالی از این کشورها به شهرهای مرزی باشیم.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار