|
|
کدخبر: ۱۷۱۳۰۷

سلامت > عمومی - همشهری آنلاین: زنی پرویی ادعا دارد مسن ترین انسان زنده در جهان است و برای اثبات ادعایش نیز مدرک دارد.

مسن ترین زن جهان

مسن ترین زن جهان در روستایی در پرو

مسن ترین زن جهان

مسن ترین زن جهان در کنار خانواده اش

مسن ترین زن جهان

مسن ترین زن جهان تمامی عمر خود را در روستایی فقیر زندگی کرده است

براساس گزارش میل آنلاین، فیلومنا تایپه مندوزا که طول عمر خود را مدیون تغذیه سالم و شیر گوسفند و بز می داند، می گوید ۱۱۶ سال سن دارد و در سنی کم با ۹ فرزند بیوه شده و زندگی بسیار دشواری را در فقر پشت سر گذاشته است.

مندوزا هرگز روستای فقیرنشین و کوچکی در نزدیکی منطقه هانکاولیچا که زادگاهش بوده را ترک نکرده و راز طول عمرش زمانی افشا شد که برای دریافت نسخه ای جدید از چک بازنشستگی اش اقدام کرد. دولت پرو کارت شناسایی جدیدی برای خانم مندوزا صادر کرد که نشان می دهد او در ۲۰ دسامبر ۱۸۹۷ متولد شده است، یعنی ۷ ماه دیگر ۱۱۷ ساله خواهد شد.

دراین صورت مندوزا دو ماه و نیم بزرگتر از رکورد دار کنونی مسن ترین انسان جهان خواهد بود، میسائو اوکاوا که در مارچ ۱۸۹۸ متولد شده است، رکورددار کنونی در جهان به شمار می رود. با این همه ادعای مندوزا هنوز اثبات نشده است و احتمال می رود برای اثبات گفته هایش روی او آزمایش هایی انجام شود.

مندوزا راز طول عمر خود را رژیم غذایی طبیعی و سالم می داند، زیرا او همیشه سیب زمینی، پنیر و شیر بز، شیر گوسفند و حبوبات مصرف می کند. از ۹ فرزند مندوزا تنها سه نفر زنده باقی مانده اند. درصورت اثبات ادعای مندوزا، وی به گروه ۷۴ نفری از افراد بالای ۱۱۰ سال سن در جهان خواهد پیوست که تنها ۴ نفر از آنها مرد هستند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار