|
|
کدخبر: ۱۷۲۳۱۲

سلامت > بیماری - همشهری آنلاین: مردم روستای کوچک آراراس در مرکز برزیل روزانه برای ادامه زندگی باید با خورشید و نورش مبارزه کنند، زیرا اشعه فرابنفش خورشید پوست آنها را نابود می کند.

براساس گزارش میل آنلاین، این مردمان بزرگترین جامعه ای هستند که همگی به بیماری پوستی وراثتی به نام xeroderma pigmentosum یا XP مبتلا هستند. پوست افراد مبتلا به این بیماری به شدت نسبت به تشعشعات فرابنفش نور خورشید حساس بوده و در معرض ابتلا بهسرطانپوست قرار دارند. نور خورشید به تدریج روی پوست این افراد اثر گذاشته و آن را از بین می برد، گویی صورت آنها درحال ذوب شدن است.

این بیماری شانس ترمرم زخم های ناشی از نور خورشید که بر پوست افراد ایجاد شده را از بین می برد. این بیماری در شهر آراراس، منطقه ای گرمسیری دربرزیلکه ساکنان آن همگی کشاورز بوده و ناگزیر از کار در خارج از منزل هستند، دشواری های فراوانی ایجاد کرده است.

این افراد همواره درحال کاشت و برداشت محصولات کشاورزی و یا نگهداری از دام ها هستند و همین شیوه فعالیت روزانه آنها را در معرض نور شدید خورشید قرار می دهد و وضعیت بیماری آنها را وخیم تر می کند.

نشانه های این بیماری از دوران کودکی روی پوست قربانیان آشکار می شود، کم و مک شدید پوستی و برجستگی های کوچکی که روی صورت ایجاد می شوند. دلیل شیوع این بیماری در آراراس کوچک بودن جامعه این روستا است که تنها از چند خانوار تشکیل شده است. ابتلای چند نفر از اعضای این خانواده ها برای انتقال ژن بیماری در میان نسل های بعدی کفایت می کند.

سابقه ابتلا به این بیماری در روستای آراراس به بیش از ۱۰۰ سال می رسد. بزرگترین دشمن مردمان این روستا خورشید است، از این رو بیشتر ساکنان روستا جای زندگی روز را با شب عوض کرده اند تا بتوانند خود و فرزندانشان را از آسیب های نور خورشید حفظ کنند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار