|
|
کدخبر: ۱۷۳۶۰۹

سلامت > بیماری - همشهری آنلاین: وزارت بهداشت لبنان روز جمعه ۹ مه(۱۹ اردیبهشت) از نخستین مورد ثبت شده ابتلا به به ویروس مرگبار نشانگان تنفسی خاورمیانه(مرس) در این کشور خبر داد.

به گزارش آسوشیتدپرس وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد این ویروس روز پنجشنبه در مردی که پس از احساس بیماری به بیمارستانی محلی مراجعه کرده بود، شناسایی شده است. به گفته این وزارت شدت بیماری در این مرد زیاد نبوده و بیمار از بیمارستان مرخص شده است.

به گفته یکی از مقامات این وزارت این بیمار اخیرا از سفری به کشورهای جنوب خلیج فارس از جملهعربستان سعودیبهلبنانبازگشته بود.

پادشاهی سعودی نقطه کانونی شیوعکوروناویروسعاملنشانگان تنفسی خاورمیانه یا مرسبوده است.

همه افرادی که با ویروس تماس پیدا می کنند بیمار نمی شوند و برخی از افراد فقط علایم خفیفی را بروز می دهند. اما میزان مرگ و میر در میان افراد مبتلا به این ویروس به طور غیرمعمولی بالا و حدود ۳۰ درصد بوده است. در هر حال حاضر علاج یا واکسنی برای این ویروس وجود ندارند.

تهدید شیوع این ویروس مقامات بهداشتی در منطقه خاورمیانه به انجام اقدامات محافظتی برای جلوگیری از انتشار بیماری واداشته است.

وزیر بهداشت لبنان روز پنجشنبه دستور داد دوربین های حرارتی در فرودگاه بین المللیبیروتنصب شود تا مسافران ورودی از لحاظ علائم احتمالی تب که ممکن است نشانگر ابتلای شان به مرس باشد، وارسی شوند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار