|
|
کدخبر: ۱۷۳۶۱۰

سلامت > تحقیقات - همشهری آنلاین: هیچ غذای کالری سوز معجزه آسایی وجود ندارد، هیچ روش ورزشی ساده ای وجود ندارد که بدون درآوردن عرق شما، ناگهان مقدار زیادی از وزن شما را بسوزاند.

آیا شما جز آن دسته افرادی هستید که برای کاهش وزن منتظر یک معجزه یا یک کشف جدید هستند تا در چشم برهم زدنی به وزن دلخواه برسند؟ اگر پاسخ شما مثبت است باید بگوییم؛ معجزه و کشف جدیدی در کار نیست. باید دست به کار شوید و تغییراتی اندکی در شیوه زندگی و تغذیه خود ایجاد کنید.

چند بار می خواهید خود را با تبلیغات قرص ها و داروهای لاغری سرگرم کرده و زمان و مال خود را از دست بدهید؟ بهتر نیست نگاهی دوباره به عملکرد خود داشته باشید؟

ثابت شده است که ۸۰ درصد کسانی که با رژیم غذایی و قرص های لاغری، وزن خود را کم می کنند، در نگه داشتن وزن مطلوب ناکام می مانند. با این همه آمار می گوید؛ ۱۰۸ میلیون مرد و زن در آمریکا، میلیاردها دلار از پول خود را که به سختی به دست آورده اند، صرف روش ها و داروهای کاهش وزن می کنند.

در واقع، هر چه بیشتر در مورد کارایی روش های مختلف کاهش وزن دروغین، تحقیق کنیم، بیشتر متوجه ناکارآمدی آنها می شویم.

در این زمینه تحقیقات جدیدی صورت گرفته که به اطلاع شما می رسانیم. چند وقت پیش گروهی از محققان UCLA ده شیوه رایج کاهش وزن را بررسی کردند و متوجه شدند، تنها یکی از آنها به کاهش وزن کمک می کند. نکته جالب این تحقیق این بود که در بیشتر مواقع رژیم گرفتن باعث، اضافه وزن هم شده است! و مهم تر از اینها، این رژیم ها تأثیر ملموسی هم روی سلامتی نداشت.

این تحقیقات نشان داده است؛ آن دسته ای هم که توانسته بودند، وزن خود را در حد مطلوب، ثابت نگاه دارند، در واقع استثناء بودند یا افرادی بودند که از ورزش، دارو و یا حتی به تغییر سبک زندگی خود اقدام کرده بودند.

بررسی ده هزار نفر که توانسته بودند ظرف ۴٫۵ سال، کاهش وزنی حدود ۳۰ کیلوگرم را حفظ کنند، نشان داد که آنا دارای این خصوصیات هستند:

- ۹۸ درصد آنها در نوع غذا خوردن خود تغییر ایجاد کرده بودند.

- ۹۰ درصد آنها به طور متوسط یک ساعت در روز ورزش می کردند.

- ۷۸ درصد آنها هر روز صبحانه می خوردند.

- ۷۵ درصد آنها دست کم یک بار در هفته خود را وزن می کردند.

- ۶۲ درصد آنها کمتر از ۱۰ ساعت در هفته، تلویزیون تماشا می کردند.

بنابراین با اطمینان می توان گفت که برای کاهش وزن و مهم تر از آن حفظ وزن در حد مطلوب، باید عادات خود را تغییر بدهید.

ایجاد عادات و سبک های خوب زندگی بسیار مهم است. مانند؛ پرهیز از بی تحرکی های طولانی، انجام دادن کارها به صورت ایستاده، اجتناب از خوردن نوشابه های گازدار و… و صد البته ایجاد این تغییرات و یا عادات، باید ساده و گام به گام صورت بگیرد.

از طرفی می توانید؛ انگیزه هایی برای عادات خوب، تعریف کنید و آنها را به نوعی برای خود شرطی کنید. البته تنها داشتن انگیزه کافی نیست. برای مثال؛ کاری کنید که عادت کنید بعد از خوردن شام، ذهن و بدنتان به ۱۰ دقیقه پیاده روی عادت کند یا اینکه به صورت خودکار بعد از یک روز زیاده روی به کم خوردن و فعالیت بیشتر در روز بعد، عادت کنید.

و آخرین نکته مهم و اساسی در کاهش وزن این است که: هیچ راه میانبر و معجزه ای برای کاهش وزن وجود ندارد.

وزن اضافه جمع غذاهایی است که بیشتر خورده اید و کالری هایی که کمتر سوزانده اید، است.

تاکید می کنیم؛ هیچ غذای کالری سوز معجزه آسایی وجود ندارد، هیچ روش ورزشی ساده ای وجود ندارد که بدون عرق درآوردن، ناگهان مقدار زیادی از کالری های شما را بسوزاند و وزن شما را کاهش دهد.

برای کاهش وزن باید در حد معقولی، هر روز از مقدار مورد نیاز بدن خود، کمتر کالری دریافت کنید تا در طولانی مدت وزن کم کنید.

منبع: dumblittleman

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار