|
|
کدخبر: ۱۷۴۰۷۶

داستان های ترسناک از اولین بار که کتاب ها چاپ شد و فیلم ها ساخته شدند، در میان مردم شهرت داشته اند. با به وجود آمدن نوع جدیدی از صنعت سرگرمی به نام بازی های کامپیوتری این سبک در این صنعت نیز ورود پیدا کرد.

بازار خبر:با اینکه اولین فیلم ها یا داستان های ترسناک نتوانستند علاقه مندان زیادی را جذب خود کنند، بازی ها از اولین روزها موفق شدند تا جمعیت زیادی را جذب سبک خاص خود کنند. در این گزارش نگاهی داریم به تعدادی از بهترین بازی های ساخته شده بر اساس امتیازی که از منتقدان دریافت کرده اند. سیستم این امتیاز دهی به صورت درصدی است.

Dead Space ۲,۲۰۱۱: ۸۹.۱%


این بازی که نسخه دومی سری محسوب می شود در سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد و توانست در میان مخاطبان و منتقدان به امتیاز خوبی دست یابد. این بازی که بر اساس گفته منتقدان امکانات جدیدی نسبت به نسخه قبلی ارایه نمی دهد، توانست تا ویژگی های یک بازی ترسناک را به خوبی اجرا کند.



Left ۴ Dead, ۲۰۰۸:۸۹. ۴۴%


شرکت Valve از شرکت های بازی سازی است که معمولا ساخته هایش شهرت جهانی پیدا می کنند. این شرکت هر چند سال یکبار بازی جدیدی تولید می کند که در اکثر مواقع به موفقیت بسیار خوبی دست می یابد. Left ۴ Dead نیز در میان بازی هایی است که پس از انتشار توانست در میان علاقه مندان بسیار محبوب شود. در این بازی ۴ نفر باید با همکاری یکدیگر تلاش کنند تا در میان چندین زامبی به مکان امن برسند.



Resident Evil, ۲۰۰۲:۸۹. ۷۵%


اگر شما از علاقه مندان بازی های ترسناک هستید مطمئنا تا کنون نام این بازی را شنیده اید. بازی Resident Evil که نسخه اول آن در سال ۱۹۹۶ وارد بازار شد در میان اولین بازی های ترسناکی است که داستانی عمیق را به همراه گیم پلی جذاب به مخاطبان ارایه کرد. این نسخه از بازی در سال ۲۰۰۲ با کیفیتی بهتر بازسازی شد و توانست به فروشی بیش از ۱.۵ میلیون نسخه دست یابد.



Eternal Darkness: Sanity’s Requiem, ۲۰۰۲:۹۰. ۵۸%


این بازی که برای کنسول GameCube ساخته شد در میان اولین های این صنعت بود که تلاش کرد تا نوع جدیدی از المان های ترس را وارد بازی کند. شما در بعضی مراحل با ارورها و صفحاتی رو به رو می شدید که توهم ایراد در دستگاه را به شما وارد می کرد، همچنین در بعشی مواقع صدای بازی خود به خود کم و زیاد می شد تا مخاطب را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد. بسیاری از منتقدان و علاقه مندان این ژانر خواستار نسخه جدید و بهبود یافته این بازی شده اند.



Limbo, ۲۰۱۰:۹۰. ۶۸%


بازی لیمبو در این فهرست در میان بازی های است که بیشتر حال معمایی دارند. این بازی تماما سیاه و سفید و دو بعدی نوع جدیدی از محیط تاریک را به صنعت بازی معرفی کرد و نشان داد که حتی بدون یک خط دیالوگ می توان یکی از بهترین بازی های ترسناک را تولید کرد. با این که پایان این بازی باعثشد تا افراد بسیاری از امتیاز نهایی آن بکاهند اما این بازی هم چنان توانست به شهرت خوبی دست یابد. بسیاری از منتقدان بازی لیمبو را به عنوان نوعی از هنر معرفی کرده اند و گفتند که باطن آن بسیار وسیع تر از ظاهر آن است.



System Shock ۲,۱۹۹۹: ۹۲%


یک بازی قدیمی که با قرار دادن المان های شخصیت سازی در یک محیط ترسناک سعی کرد تا بازی کن را بیشتر وارد داستان کند. با این که این بازی نتوانست به فروش خوبی دست یابد تا در نهایت از بسته شدن یکی از استدیو های سازنده جلوگیری کند، اما توانست در میان منتقدان و بازی کنندگان کمی که آن را خریداری کرده بودند به محبوبیت خوبی دست یابد.



Resident Evil ۲,۱۹۹۸: ۹۳.۱۳%


همانطور که گفتیم سری رزیدنت اویل در صنعت بازی های رایانه ای بسیار اثر گذار بوده است. دومین بازی این سری که در این فهرست قرار گرفته دومین بازی این مجموعه نیز هست که در سال ۱۹۹۸ وارد بازار شد. این نسخه با معرفی ویژگی های جدید و مسیرهای مختلف برای بازیکن توانست به محبوبیت و فروش بسیار خوبی دست یابد.



Resident Evil Code: Veronica, ۲۰۰۰:۹۳. ۷۹%

با اینکه این بازی به صورت رسمی شماره ای نداشت، نسخه چهرام از این سری بود که منحصرا برای کنسول دریم کست وارد بازار شد. پس از اینکه سگا ساخت کنسول را به صورت کامل کنار گذاشت نسخه ای جدیدتر از این بازی برای پلی استیشن ۲ وارد بازار شد.



The Last of Us, ۲۰۱۳:۹۵. ۰۴%

یکی از جدیدترین بازی های ترسناکی که به صورت انحصاری برای کنسول پلی استیشن وارد بازار شد، این بازی است که توانست به عنوان یکی از بهترین بازی های ترسناک خود را مطرح کند. داستان عمیق، طراحی هنری زیبا و همچنین گیم پلی جذاب باعثشد تا این بازی در پایان سال به عنوان بهترین بازی سال بسیاری از منتقدان معرفی شود.



Resident Evil ۴,۲۰۰۵: ۹۵.۸۵%


این بازی که در سال ۲۰۰۵ وارد بازار شد در ابتدا به علت ایجاد تغییراتی در مکانیک اصلی بازی، باعثشد تا با نقد منفی بسیاری از طرفداران مواجه شود. اما استفاده این بازی از امکاناتی جدید برای ایجاد ترس باعثشد تا منتقدان امتیازهایی بسیار بالا را نصیب آن کنند. این بازی نشان می دهد که ایجاد تغییر در اصل مکانیک یک سری ممکن است در ابتدا باعثنقد منفی مخاطبان شود اما در دراز مدت می تواند تاثیرات مثبتی در سری داشته باشد.


ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار