|
|
کدخبر: ۱۷۶۱۷۷

یک پژوهشگر تاثیرات حمام بر بدن از دیدگاه طب سنتی تشریح کرد.

خبرگزاری تسنیم: فاطمه مرادی اظهار داشت: در کتب طب ایرانی حمام جزو استفراغات است، یکی از استفراغات طبیعی متدوال به حساب می آید که از عوامل حفظ صحت است، در قدیم زمان حمام خیلی طولانی تر از امروزه بود.

به گفته وی در حمام از دلک و ماساژ استفاده می کردند، روغن مالی رایج بوده است و کلاً فضاهای حمام قدیمی و سنتی با حمام های جدید متفاوت بوده و تاثیراتی زیاد بر جسم می گذاشتند.

این پزشک و پژوهشگر افزود: امروزه حمام های قدیمی در مجتمع های آب درمانی و اماکن آبی مثل استخر، سونای مرطوب و خشک، حوضچه های آب سرد، جکوزی و چشمه های آب گرم معدنی قابل تعمیم است.

مرادی عنوان کرد: حمام های سنتی چند اتاق داشتند و هر کدام از این اتاق ها با هر یک از اماکن آبی که می گویم، قابل تطابق باشد، اول که از محیط بیرون که وارد می شدند به زیر زمین یعنی از یک محیط سرد آرام آرام می آمدند تا بدنشان عادت کند بعد وارد رختکن می شدند لباس در می آوردند، مسیری راه می رفتند و بعد وارد خانه اول می شدند.

وی اضافه کرد: خانه اول حرارت خیلی کمی داشته و اثری که بیشتر بر روی بدن داشت افزایش سردی و تری بدن بود، خانه دوم یک مقدار حرارت بالاتری داشت و اثری که بر روی بدن می گذاشت افزایش گرمی و تری بود، بنابراین بیشتر توصیه می شود بیشتر افرادی که مزاج معتدل است آنجا بمانند.

این پزشک و پژوهشگر عنوان کرد: خانه سوم دیگر شدت گرما از همه بیشتر بوده خیلی داغ بوده که باعثافزایش گرمی و خشکی در بدن است وکسانی که نیاز به تحلیل بیشتر بدن دارند مخصوصاً افرادی که سرد و ترند بیشتر در خانه سوم برای درمان توقف کنند.

مرادی بیان داشت: به طور کل مدت توقف در حمام بستگی به سن فرد، مزاج فرد و مزاج فصل دارد. چیزی که بیشتر در کتابها گفته شده است، در مورد حمام معتدل گفته شده که تا زمانی که این حمام ها معتدل باشد اثرش بر بدن افزایش گرمی و تری است.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین اکثر افراد به طور کل نباید در اماکن خیلی گرم و حمام گرم توقف داشته باشند، مگر اینکه توصیه شده باشد و از حمام های گرم بیشتر برای درمان استفاده می کردند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار