|
|
کدخبر: ۱۷۶۳۰۴

سازمان جهانی بهداشت در گزارش سال ۲۰۱۴ خود، ایتالیا را در مکان سوم جهان از نظر طول عمر قرار داد.

خبرگزاری ایرنا:سازمان جهانی بهداشت در گزارش سال ۲۰۱۴ خود، ایتالیا را در مکان سوم جهان از نظر طول عمر قرار داد.

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد که ایتالیایی ها با سن متوسط ۸۲.۶ سال پس از سوییس(۸۲.۹ سال) و سنگاپور(۸۲.۶۵) در مکان سوم جدول از نظر طول عمر قرار دارند.

بر اساس این گزارش یک نوزاد دختر که در سال ۲۰۱۲ در ایتالیا متولد شده است تا سن ۸۵ سالگی عمر می کند درحالی که طول عمر یک نوزاد پسر که در همان سال متولد شده است به ۸۰.۲ سال خواهد رسید.

این در حالی است که طول عمر یک نوزاد پسر در ایسلند به ۸۱.۲ سال و در سوییس به ۸۰.۷ سال می رسد اما بیشترین طول عمر میان نوزدان دختر به ژاپن تعلق دارد که تا سن ۸۷ سالگی و به دنبال آن کشورهای اسپانیا، سوییس و سنگاپور به سن ۸۵.۱ سال می رسند.

ˈمارگارت چانˈ مدیر کل سازمان جهانی بهداشت گفت: در سطح جهانی طول عمر متوسط زنان ۷۳ سال و مردان ۶۸ سال است که البته تفاوت عمده ای میان کشورهای ثروتمند و فقیر وجود دارد. یک کودک متولد شده در کشوری ثروتمند بطور متوسط تا ۷۶ سال عمر می کند درحالی که در کشورهای فقیر به ۶۰ سال می رسد.

به عقیده این سازمان طول عمر کل ساکنین کره زمین بطور متوسط نسبت به سال ۱۹۹۰ میلادی، شش سال افزایش یافته است.

خبرگزاری رسمی ایتالیا(آنسا) اخیرا اعلام کرده که شمار سالمندان بالای ۸۰ سال در ۱۰ سال آینده در ایتالیا ۹۰ برابر و تعداد افراد بالای ۱۰۰ سال نیز ۱۵۰ برابر خواهد شد.

گفتنی است که جمعیت افراد بالای ۸۰ سال در ایتالیا به سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر و تعداد افراد بالای یکصد سال نیز به ۱۶ هزار و ۱۴۵ نفر می رسد که از این تعداد ۸۰.۸ درصد زن و ۱۹.۲ درصد مرد هستند.

ˈجوزپه پائولیسوˈ رییس جامعه ˈپیر شناسیˈ و متخصص امراض سالمندان ایتالیا در این خصوص گفت: ایتالیا که دومین کشور پیر جهان محسوب می شود در حال سبقت گیری از ژاپن(نخستین کشور پیر جهان) است.

از نظر زیست شناسی، ۹۰ سالگی عمر طولانی بشمار می رود بنابراین فرق زیادی میان افراد بالای ۹۰ سال و بالای ۱۰۰ سال وجود ندارد و به گفته یک استاد دانشگاه شهر ناپل، باید توجه داشت که میراثژنتیکی هر فرد تنها ۲۵ درصد در طول عمر وی تاثیر دارد در حالی که تغذیه سالم و ورزش ۷۵ درصد در طول عمر انسان تاثیر می گذارد.

مطالعات نشان می دهد که غذای مدیترانه ای که شامل نان، پاستا، ماهی، میوه، سبزیجات و روغن زیتون می شود، یکی از عوامل اصلی در طول عمر انسان است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار