|
|
کدخبر: ۱۷۷۲۸۴

ورمیلیون، بیسکویی، آبی سازمان ملل و… تنها سه مورد از رنگ های عجیبی هستند که نامشان را هم تابه حال نشنیده اید.

به گزارشافکارنیوز، رنگ های بسیار زیادی در دنیا وجود دارد و هر کدام از آن ها نیز نام مخصوص خودشان را دارند و ما اغلب آن ها را می شناسیم اما رنگ هایی نیز هستند که کمتر کسی آن ها را می شناسد. این رنگ ها در مواد خاصی استفاده می شوند که شاید تا پایان عمر هم به آن ها برخوردی نداشته باشیم

ورمیلیون


نقشا اسپانیایی به نام " فراچسکو د گویا " از رنگ های بسیاری در نقاشی های خود استفاده می کرد اما مهمترین این رنگ ها را " ورمیلیون " می دانست. او در همه نقاشی های خود از این رنگ که قرمز خاصی است استفاده می کرد. این قرمز در اوایل قرن ۱۹ به وجود آمد و همچنان نیز از آن استفاده می شود.

بیسکویی


یک رنگی که نامش از روی بیسکوییت گرفته شده است و نوع خاصی از قهوه ای را جلوه می دهد. این رنگ برای اولین بار در زبان فرانسوی استفاده شده است و به نوع خاصی از بیسکوییت تعلق می گیرد که دوبار پخته شده باشد. در اصل به قهوه ای بسیار روشن با مقدار بسیار کمی خاکستری گفته می شود.

کاتلیا


به نوعی خاص از بنفش گفته می شود که در برای اولین بار در قرن ۱۸ دیده شده است. این رنگ از روی نوع خاصی از گل های ارکیده به همین نام برداشته شده است و بنفشی روشن با کمی آبی و گلبهی است. البته شاید این رنگ ها در کاتلیا دیده نشود اما برای درست کردنش به مقدار بسیار کمی از هر کدام نیاز است.

آرسنیک

این رنگ ها به ذهن دانشمندان نیز نمی رسد چرا که همچنان نمی توانند برای آن اسمی را انتخاب کنند. " آرسنیک " رنگی است که بر پایه طوسی تاریک و آبی بنا شده است و مابین این دو است. این ماده به صورت طبیعی نیز قابل دسترسی است. البته برخی از پایه های آن رگه هایی از قرمز و نارنجی نیز دارند.


آبی سازمان ملل

سازمان ملل که در تمام دنیا بسیار مشهور است و برای حقوق مردم مبارزه می کند رنگ مخصوص خودش را دارد. این رنگ که " آبی سازمان ملل " معروف است بسیار شبیه به آبی کم رنگ است اما ترکیبی از کم رنگ و پر رنگ با حالت های بسیار خاص است. این رنگ را می توانید بر روی پرچم و همچنین بر روی لباس مسئولین این سازمان نیز ببینید.


ژانادو

" ژانادو " یکی از رنگ های بسیار عجیب دردنیا است که گفته می شود از نام یک گیاه گرفته شده است. این رنگ زمینه ای سبز با رگه هایی از رنگ خاکستری دارد و همین است که آن را منحصر به فرد می کند. این گیاه در منطقه ای در استرالیا یافت می شود اما در دوران باستان نام یک شهر در چین نیز بوده است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار