|
|
کدخبر: ۱۷۸۳۱۴

چگونه می توانیم خستگی را با روش های طبیعی مهار کنیم؟ چطور با استفاده از روش های طبیعی با کم خونی مقابله کنیم؟

به گزارش گروه سلامت و پزشکی امیدنیوز، ما همواره در جست و جوی راه های مختلف برای رفع بی حالی و خستگی در طول روز بوده ایم. ما در این مطلب مصرف کنجد را به شما پیشنهاد می کنیم. این دانه روغنی می تواند کم خونی شما را درمان کرده، کلسیم و روی بدنتان را افزایش دهد و نتیجتا از بروز نشانه های خستگی و بی حالی در شما جلوگیری کند. در ادامه به بررسی ارزش تغذیه ای کنجد خواهیم پرداخت.

کنجد یکی از بهترین‌ دانه های روغنی است. دانه‌های کنجد به رنگ های سفید، خاکستری و سیاه هستند که نوع سفید این دانه ها از همه مرغوب تر است.

دانه کنجد دارای ۲۰ تا ۲۵ درصد پروتئین، ۵۰ درصد چربی و به نسبت مساوی اسیدلینولئیک و اولئیک است. کنجد یکی از منابع بسیار مفید برای جذب آهن، روی و کلسیم به شمار می‌آید. همچنین منبعی غنی از پروتئین است و ارزش غذایی بالایی دارد. هر قاشق غذاخوری کنجد تأمین کننده ۱۴ درصد از نیاز روزانه به کلسیم بدن است و مصرف ۵۰ گرم از کنجد، ۲۵ درصد از نیاز روزانه به اسید فولیک را بر طرف می‌کند.

علاوه بر این ها به افرادی که کم خونی دارند توصیه می شود کنجد را در برنامه غذایی خود بگنجانند. همچنین این دانه منبع آهن گیاهی است که برای رفع خستگی مفید است.

افرادی که شیر دوست ندارند می‌توانند از کنجد برای تأمین کلسیم، روی و آهن خود که از مواد معدنی مهم به شمار می‌آید، استفاده کنند.

مصرف یک قاشق غذاخوری کنجد معادل یک واحد چربی است و ۴۵ کیلوکالری انرژی دارد همچنین کنجد موجب افزایش چربی خون نمی‌شود بلکه کلسترول بد خون را نیز کاهش می‌دهد.

شما می توانید با استفاده از کنجد و بیسکوییت های کنجدی در میان وعده های خود از مزایای این دانه روغنی بهره مند شوید.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار