|
|
کدخبر: ۱۸۰۶۵۳

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا از برگزاری ششمین نشست رؤسای پلیس‌های سایبری اوراسیا به میزبانی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا در 18اردیبهشت ماه سال جاری در تهران خبرداد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسین رمضانی اظهارکرد: با توجه به رشد و توسعه فضای سایبری و به تبع آن پیچیدگی این گونه جرایم امروزه تامین امنیت فضای مجازی دغدغه اصلی همه کشورهای جهان همچنین سازمان‌های بین‌المللی مربوطه مانند اینترپل است.

وی ادامه داد: بر همین اساس مجتمع جهانی نوآوری سازمان اینترپل ( IGCI ) که مرکز جهانی مقابله با جرایم سایبری را از منظر پلیسی حمایت می کند، هر ساله اقدام به برگزاری نشست رؤسای پلیس‌های سایبری آسیا و اروپا در یکی از کشورهای عضو این دو قاره مهم می‌کند که پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران بر اساس عملکرد بسیار مؤثر، استاندارد و برخورداری از ظرفیت‌های لازم میزبان این دوره است.

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا با اشاره به اهداف برگزاری این نشست گفت: تبادل و به اشتراک‌گذاری بهترین و مهمترین راهکارهای پی‌جویی جرایم و حملات سایبری، اشتراک‌گذاری رویه‌های دیجیتال «فارنزیک» و ابزاری‌های آن، ظرفیت‌سازی برای کشورهای عضو در حوزه تکنیک‌های دیجیتال «فارنزیک» و پی جویی جرایم سایبری، توسعه و تقویت همکاری‌های دو جانبه، چند جانبه و بین‌المللی همچنین توسعه و تقویت همکاری بین پلیس‌ها و بخش‌های خصوصی از مهمترین اهداف این نشست است.

وی افزود: در این نشست رؤسای پلیس‌ها و بخش‌های مقابله با جرایم سایبری شرکت می‌کنند و یکی از مهمترین نشست‌های پلیس‌های سایبری در سطح تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری این حوزه است.

بر اساس گزارش پایگاه خبری پلیس، رمضانی در پایان گفت: پلیس سایبری جمهوری اسلامی ایران برای واکنش سریع مناسب به جرایم سایبری با توجه به ابعاد بین‌المللی جرایم سایبری همواره در پی بسترسازی مناسب، قابل اتکا و اعتماد در حوزه همکاری‌های دو جانبه ، چند جانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی است.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار