|
|
کدخبر: ۱۸۱۳۰۷

یک برنامه‌ساز کودک و نوجوان درباره جذب اسپانسر برای برنامه‌های تلویزیونی گفت: منصفانه نیست که برخی برنامه‌ها با همه پتانسیل‌های مثبت و مفیدی که در رسانه دارند، منتظر جذب حامی مالی بمانند و سایه استرس قطع ارتباط با مخاطبان، ناکامی ایده‌ها و تلاش‌ها بر سر تیم سازنده باقی بماند. 

محمود سلامیان در گفت‌وگو با ایسنا درباره‌ی برنامه کودک «مل مل» اظهار کرد: «مل مل» پنجشنبه گذشته به پخش خود در شبکه کودک سیما پایان داد؛ در حالی که در نظرسنجی‌های فصل زمستان سال 96 رکورد مخاطبان خردسال و کودک این شبکه را شکست و در مجموع نظرسنجی‌های سال 96 نیز جزو برنامه‌های محبوب‌ صداوسیما در حوزه خردسال و کودک شناخته شد.

او ادامه داد: البته اولین سری تولید «مل مل» در سال 1388 از شبکه دو و دور پیشین حضور دکتر میرباقری در معاونت سیما آغاز شد و در همان سال‌ها نیز جزو برنامه‌های پرمخاطب تلویزیون قرار داشت. تولید «مل مل» که از اسفند در شبکه کودک آغاز شد توانست در کمترین زمان و با توجه به وقفه چندساله در پخش و مشکلات و محدودیت‌های مالی، تعداد زیادی از مخاطبان را جذب کند و میزان رضایت مخاطبان را نیز به دست آورد.

تهیه‌کننده برنامه «مل مل» درباره توقف این برنامه گفت: با توجه به مشکلات عدیده مالی از سال 96 ادامه تولید برنامه منوط به جذب مشارکت مالی (اسپانسر) شد و همین امر باعث توقف زودهنگام و دوباره این مجموعه پس از 30 قسمت شده است.

او با انتقاد از جذب اسپانسر برای برنامه‌های کودک بیان کرد: برنامه‌هایی که به ویترین رسانه تبدیل شده‌اند و می‌توانند بیشترین کارکرد را برای ارتباط با مخاطبان گسترده خود داشته باشند نیاز به حمایت و توجه بیشتری دارند و منصفانه نیست که با همه پتانسیل‌های مثبت و مفیدی که در رسانه دارند منتظر جذب حامی مالی بمانند و سایه استرس قطع ارتباط با مخاطبان، ناکامی ایده‌ها و تلاش‌ها بر سر تیم سازنده باقی بماند.

کارگردان برنامه «مل مل» اضافه کرد: تداوم ارتباط با مخاطبانی که با برنامه همراهی می‌کنند و در شکل‌های گوناگون به ویژه فضای مجازی این استقبال و روحیه بانشاط خود را در رابطه با برنامه بروز می‌دهند، امری بسیار حیاتی و مهم در رسانه است.

سلامیان در پایان گفت: در طول سال‌هایی که مل مل از شبکه‌های دو، جام جم و کودک پخش شده در بسیاری از رویدادها حضور پررنگ و موثر داشته، بخصوص در سال 88 و در حاشیه سفر رهبر معظم انقلاب به استان کردستان پخش زنده این برنامه در استان کردستان و در میان کودکان و نوجوانان کُرد، خاطرات شیرین و به یادماندنی را ثبت کرد. تیم تولید این برنامه با وجود آینده مبهمی که پیش رو دارند اما در حال طراحی ایده‌های جدید برای تداوم ارتباط با مخاطبان گسترده خود هستند.

ارسال نظر

پربیننده ترین

آخرین اخبار